Søg Garagen Hej Gæst! Register

Sommercykel - Yamaha Virago 920
#5
Så blev jeg næsten færdig med service og resultatet var følgende:

3 ud af 4 ventiler stod for stramt.

Begge tændrør var slidt ned til sokkeholderne næsten bogstavligt talt - der var et gnistgab på 1.4 mm hvor det skal være 0.8. har puttet et par iridium i, så glæder mig til at prøve den - skal lige være tørvejr først.

Luftfilter er kaput - gad vide hvilket årti det sidst er blevet skiftet i. Havde dog glemt at købe et, så det er bestilt og bliver puttet i så snart det kommer.

Og så et par kedelige overraskelse:

Dækslet til oliefilteret har et knækket "øre". Det er sådan et her og det ene af dem er knækket af - fandt dog et rør cirka af samme diameter som jeg så savede cirka 40% af omkredsen af og derefter brugte jeg en skive på skruen, så den hviler på både røret og dækslet, så det bliver spændt fast - det må række for nu, indtil jeg får fat i et andet.

[Image: s-l225.jpg]

Og så er der en lille revne i forrøret til den bagerste cylinder og det er bare svært/umuligt/dyrt at skaffe. heldigvis sidder det er sted man næsten ikke kan se når den er samlet, så løsningen bliver nok noget fusk a la flydende tætner og så noget fint rustfrit net uden om til at holde det på plads - det må så virke til jeg finder et andet forrør en gang. Evnt se på om man kan svejse det, for der er masser af gods.


Vedhæftede filer Billed(er)
   
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar


Beskeder i denne tråd
Sommercykel - Yamaha Virago 920 - af JanVen - 06-06-2016, 09:24
RE: Sommercykel - Yamaha Virago 920 - af Jps - 06-06-2016, 09:27
RE: Sommercykel - Yamaha Virago 920 - af JanVen - 04-08-2016, 09:29

Forum spring: