16-10-2014, 08:03
(15-10-2014, 18:02)Arbejdsnarkomanen Skrev: Baddi for faen, du skal da bare smide sprøjt på K-Pipen ligesom du har gjort med Agility'en
Er injection i det hele taget en farbar vej frem, hvis man vil ha' øget output? En veljusteret karburator er i stand til at levere lige så megen gas med det korrekte stokiometriske blandingsforhold.
Jeg spurgte en dag min motorcykelmekaniker, om der var fidus i at kigge efter de nye injection-udstyrede modeller af en given maskine (Honda Blackbird) eller de gamle karburerede udgaver var ligeså gode. Ifølge ham var der ingen nævneværdig forskel mellem ny og gammel. Når man altså var færdig med at modificere på i-modellen, som ab fabrik har 11 heste mindre end sin karburerede forgænger grundet forureningskrav, pis og papir. Pointe: En Honda Solsort producerer omkring 165 heste i det rette trim, injection eller ej!
Mit gæt er at en Kymco K-pipe følger samme regel, samme output hvadenten der er injection eller karburering.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu