Søg Garagen Hej Gæst! Register

Puch Maxi renovering (Projekt håbløs)
#1
Ville da lige dele min projekt med jer Smil
Lidt om historien på min Maxi, den blev af en tidligere ukendt ejer doneret til en Ungdomsklub som et adskildt projekt, men da den bare stod og fyldte, købte en af mine venner den af ungdomsklubben. Min ven begyndte så på at renovere den, stellet, bagskærm, og forgaffel blev sandblæst, og en helt ny original maxigrøn forskærm, blev fremskaffet, men projektet gik i stå efter snadblæsningen, og blev sat til side.
Efter lidt snak frem og tilbage om jeg skulle købe Puchen af ham, blev det til at han forærede mig den.
Jeg har fået den hjem, begyndt at undersøge hvad der mangler og hvad skal gøres ved den.
Den er i 1974 født som en Maxi P, men jeg har altid bedst kunne li P modellen, og den originale P motor er gået tabt i tidensløb, så bliver der monteret en K motor på den, og et sæt fodhvilere i stedet for pedalerne.
Stellet har efter at have stået udviklet lidt overfalderust, og der er rust i tanken, som jeg skal ha fjernet.

Og navnet? tjae da jeg fik de første dele hjem, gik min far ud og kiggede på hvad der lå ude i min bil, og da han så den stak dele der lå derude, var hans eneste kommentar: "Det er sgu da Projekt Håbløs det der!" men efter jeg fik stellet hjem, og fik delene lagt på lager, har han tøet lidt op over for det Blink med øjet
Og nu lidt billeder:

   
Da Jeg hentede alt undtagen Stellet hjem, man forstå da ikke far kaldte det for projekt håbløs? Fræk

   
Tingene lagt ud for at gøre status over det hele.. eller forsøge på det...

   
Et styk K motor der var med.

   
Og stellet, skal sandblæses inden det skal males.

   
Og den nye originale forskærm ( i original indpakning Grin )

Der kommer mere når projektet fortsættes, der sker så bare ikke det stor lige foreløbig, pengen skal lige være der til at købe nye dele og få den malet Smil
Thybo af guds nåde.
Min Gilera Stom
Puch Maxi renovering (Projekt håbløs)


" Remember. Four wheels move the body, but two wheels move the soul."
Hvil i fred Kragen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Beskeder i denne tråd
Puch Maxi renovering (Projekt håbløs) - af Thyboen - 21-01-2014, 19:12

Forum spring: