Hej folkens, så har jeg købt en diodebaglygte med BAY15D fatning i Biltema i et forsøg på at få lidt ekstra strøm frit i stystemet, men det opfører sig ikke helt som det burde.
Da jeg først puttede den i lyste den konstant med fuld kraft så snart nøglen blev drejet og der var ingen ændring når bremsen blev aktiveret, men efter jeg havde taget nogle billeder til sammenligning ville den så kun lyse når når bremsen aktiveredes og ikke på andre tidspunkter.
Er der nogen der har et forslag til, hvad der kan være årsag og hvordan det løses så jeg får kørelys og bremselys?
Lige nogle billeder så. Som i kan se herunder er der ikke rigtig nogen stigning i lysstyrke, og med LED'en lyser den lige så meget i tomgang som den gør når bremsen aktiveres og stigning i lysstyrke er kun når der gives gas. Dette er nok fordi det batteri er ved at være dødt, så spændingen er meget højere når der gives gas end når den står i tomgang.
Edit: Bremseklingen hang og bremsen var aktiveret hele tiden, jeg må tage nye billeder i tomgang snart, men jeg venter til det er lyst, for at billederne kan sammenlignes.
Her er pæren
Tomgang med normal pære
Bremsen aktiveret med normal pære i tomgang
Bremsen aktiveret med normal pære ved 5000 omdr.
Tomgang med LED pære
Bremsen aktiveret med LED pære i tomgang
Bremsen aktiveret med LED ved 5000 omdr.
Da jeg først puttede den i lyste den konstant med fuld kraft så snart nøglen blev drejet og der var ingen ændring når bremsen blev aktiveret, men efter jeg havde taget nogle billeder til sammenligning ville den så kun lyse når når bremsen aktiveredes og ikke på andre tidspunkter.
Er der nogen der har et forslag til, hvad der kan være årsag og hvordan det løses så jeg får kørelys og bremselys?
Lige nogle billeder så. Som i kan se herunder er der ikke rigtig nogen stigning i lysstyrke, og med LED'en lyser den lige så meget i tomgang som den gør når bremsen aktiveres og stigning i lysstyrke er kun når der gives gas. Dette er nok fordi det batteri er ved at være dødt, så spændingen er meget højere når der gives gas end når den står i tomgang.
Edit: Bremseklingen hang og bremsen var aktiveret hele tiden, jeg må tage nye billeder i tomgang snart, men jeg venter til det er lyst, for at billederne kan sammenlignes.
Her er pæren
Tomgang med normal pære
Bremsen aktiveret med normal pære i tomgang
Bremsen aktiveret med normal pære ved 5000 omdr.
Tomgang med LED pære
Bremsen aktiveret med LED pære i tomgang
Bremsen aktiveret med LED ved 5000 omdr.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".