Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tanker om variator.
#1
Jo, jeg har tænkt lidt på en variator uden ruller og trykfjeder. I første omgang et "manuelt milliongear", som på den simple illustration virker ved at en "stang", vippende om en akse nøjagtig midt mellem de to par skåle påvirker dem således at det ene par flytter sig lige så meget fra hinanden som det andet par nærmer sig hinanden.

Rent praktisk skal det vel styres af et kabel/en stang op til styret. Denne "stang" skal naturligvis sidde så meget i spænd, at den yder det nødvendige tryk på BEGGE par skåle så remmen ikke glider. Skulle dette tryk være for vanskeligt for føreren at kapere, må man jo bringe en servomotor til hjælp. Og her kommer vi til næste punkt: selvfølgelig vil vi ha`automatgear. Jeg kan ganske enkelt ikke forestille mig, at man ikke kan ha`en computerstyring af en "servomotor". Tænk sig; i stedet for at skifte ruller og fjeder ændrer man bare i programmet der styrer denne servomotor. Er det helt tosset?

Venligst Erik.    
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Beskeder i denne tråd
Tanker om variator. - af Scooterballe - 07-01-2014, 23:20
RE: Tanker om variator. - af tiggi - 07-01-2014, 23:40
RE: Tanker om variator. - af Jps - 07-01-2014, 23:45
RE: Tanker om variator. - af tiggi - 07-01-2014, 23:48
RE: Tanker om variator. - af Jps - 07-01-2014, 23:53
RE: Tanker om variator. - af Baddi - 08-01-2014, 00:09
RE: Tanker om variator. - af rune75 - 08-01-2014, 09:25

Forum spring: