Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nu er jeg ved at være forvirret!
#1
Jeg fik lige en snak med mek'eren, der står bag dyrets seneste vildskab.
Ifølge ham har han ikke lavet noget utilbørligt, og det er der heller ikke andre der har! Fortvivlethock:

Han har justeret ventiler, der angiveligt stod himmelvidt håbløst, renset karburator og strålespids (?)

Dertil har han været rundt og efterspænde mm. Herunder må han have løsnet lidt hist og her. Forhjulet forekommer bl.a at trille lidt lettere nu, Hvis jeg fra 35 på nålen (30 reelt) lukker totalt for gassen triller maskinen næsten 3 gange så langt som før. Fortvivlethock:

Noget i varioen må dog have ændret sig, for ellers kan jeg vel ikke opnå meget højere hastighed for samme (eller endog lavere) omdrejninger.

Maskinen har nu ligesom en barriere mellem 30 og 40 på nålen, den skal over. Det er som om remmen i varioen fedter rundt eller så. Omdrejningerne ændrer sig ikke nævneværdigt men hastigheden ændrer sig markant efter forholdene. (Op ad bakke, modvind etc.)

Kan han have pillet ved 'modholdsfjederen' på den bageste varioskive?
Har den været for stram, kunne man tænke sig, at der ikke har været kræfter til at presse gearingen ret langt.

Nu var jeg så på langtur i går. Holdt jævnt hen nålen på 40 (ca. 35 reelt) hele vejen. Lige under 48 km/l målt over 120 km.
Ud til Roskilde, Ledreborg, Lejre, Skjoldenæsholm og hjem via Solrød. Meget af det steder jeg aldrig har set før!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Beskeder i denne tråd
Nu er jeg ved at være forvirret! - af walker1 - 03-04-2007, 13:53
[Intet emne] - af kragen - 04-04-2007, 21:27
[Intet emne] - af walker1 - 05-04-2007, 09:55

Forum spring: