Søg Garagen Hej Gæst! Register

Vink med en vognstang.
#1
Jeg har en kedelig, men (for mig) lærerig historie at fortælle. Og venligst: I behøver ikke fordømme eller moralprædike. Jeg ved godt at jeg har dummet mig så gevaldigt. Sagen er, at jeg igår ved ca. 18-tiden var henne hos en kunstner og aflevere fotos. Han er lidt af en levemand og serverer selvfølgelig også god rødvin. To glas blev det til, og måske de ikke var af de mindste. Så handlede jeg i Kvickly, fandt bl.a. en billig bakke smørrebrød, så var aftensmaden jo reddet. Kørte jeg rundt om Brabrandsøen og fandt et stille sted i læ hvor jeg kunne nyde maden og en pibe tobak. Lidt efter kom en politibil rullende forbi, vendte rundt, stoppede ved mig og den mandlige betjent på førersædet forhørte sig om hvad jeg lavede der.

Efter mit svar sagde han godaften, men da de skulle til at køre kunne jeg høre håndbremsen blive trukket. Den kvindelige betjent og fører steg ud og spurgte mig om jeg ville ha`noget imod at puste i alkometeret. "Næ" svarede jeg, ganske tryg ved situationen faktisk. "Den viser for meget" sagde hun. "For meget hvad"? spurgte jeg. "Over de tilladte 0,5 promille". Hvor meget over kunne hun ikke fortælle. Jeg var naturligvis rystet, men sjovt nok foregik der ikke nogen samtale mellem dem før hun sagde, at jeg ikke skulle køre hjem på scooteren men aflevere nøglen, som jeg så dagen efter kunne hente hos Århus Politi.

Hvis jeg ville køre på scooteren ville de stoppe mig og tage mig med til en blodprøve. Jeg valgte den sikre løsning. Det var jo lidt over en halv time siden jeg havde drukket, kunne promillen være for høj lige nu fordi jeg lige havde drukket? Jeg overvejede IKKE at gå ind i en diskussion, låste scooteren og traskede mod et busstoppested. Hvorom alt er, jeg har fået en lærestreg!! Og føler mig endda heldig.

Så har jeg et par spørgsmål: Kan det virkelig passe at deres alkometer kun kan skelne mellem ingenting og over 0,5 promille? Og havde jeg været bilist, buschauffør eller lignende, var jeg så sluppet så billigt? Jeg synes ærlig talt at de var ret overbærende med mig, men en lille scooter er selvfølgelig ikke en "dræbermaskine" i sammenligning med en lastbil.
Jeg er da pinlig berørt over situationen men vælger alligevel at skrive om den fordi jeg er lettere chokeret over følgerne af et par glas rødvin. Og som advarsel for dem der godt kan li`et glas rødvin eller to. Var jeg monstro heldig?

Venligst Erik.

PS: har hentet nøglerne og scooteren.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Beskeder i denne tråd
Vink med en vognstang. - af Scooterballe - 17-04-2013, 20:17
RE: Vink med en vognstang. - af K. Hansen - 17-04-2013, 20:25
RE: Vink med en vognstang. - af Skimester - 17-04-2013, 20:29
RE: Vink med en vognstang. - af MSJ1982 - 17-04-2013, 20:30
RE: Vink med en vognstang. - af barden - 17-04-2013, 20:31
RE: Vink med en vognstang. - af zzzzleepy - 17-04-2013, 21:25
RE: Vink med en vognstang. - af Scooterballe - 17-04-2013, 21:31
RE: Vink med en vognstang. - af K. Hansen - 17-04-2013, 21:35
RE: Vink med en vognstang. - af DarkSide - 17-04-2013, 21:57
RE: Vink med en vognstang. - af Scooterballe - 17-04-2013, 22:26
RE: Vink med en vognstang. - af K. Hansen - 17-04-2013, 22:54
RE: Vink med en vognstang. - af Baddi - 18-04-2013, 12:27

Forum spring: