Søg Garagen Hej Gæst! Register

Scooter "shine-up"
#1
Hej BSère Smil

Jeg tror, vi er et par stykker eller tre herinde, der er glade for vores 2 hjulere, derfor skal de også plejes - i vore dage er en scooter jo mest plastik, og meget af det sort....!!!!
Det har det med at blive mat med tiden - oplevede det med min Honda - så jeg tænkte, at jeg ville give et lille guldkorn herfra til shine-up....

To-do liste:

1) Vask scooteren, naturligvis...

2) Tag noget køkkenrulle/røvpapir samt noget sprit og tør evt. fedt/snavs af, efter du har tørret scooteren af for vand.

3) Du skal bruge vaselineolie, rensebenzin og gummihandsker.

4) Så tager du gummihandskerne på - just i case "fryseposer kan også gøre det" - vaselineolien og rensebenzinen skal blandes ligeligt, 2-3 dl af hver er som regl nok til en scooter.

5) Så "smøre" du ellers de behandlingskrævende dele ind i cirkulære bevægelser, igen med køkkenrulle/toiletpapir - der må gerne være lidt "for meget" på, da det skal aftøres efter typisk 30 min "virketid", bare det overskydende.

1-2 dage skal scooteren helst holdes fri for vand, hvis muligt, for at opnå det bedste resultat - men du kan sagtens bruge den normalt.

Nogle vil nok spørge, hvorfor ikke bare bruge udvendig vinyl-makeup - FORDI det er langt dyrere, og det har en ringe holdbarhed.
Mine erfaringer er, at det her kan holde op til 6 mdr., men så står den heller ikke ude i regnvejr, osv.
Ellers er påregnet holdbarhed min. 1-2 mdr og det tager ikke mere end en time.

Håber i kan bruge fiffet Smil

God sommer, hilsner Jesper.
... tanken er stadig halvfyldt ;)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Beskeder i denne tråd
Scooter "shine-up" - af PhillisMan - 26-07-2007, 00:13
[Intet emne] - af Jps2 - 26-07-2007, 00:16
[Intet emne] - af PhillisMan - 26-07-2007, 00:30
[Intet emne] - af Jps2 - 26-07-2007, 00:44
[Intet emne] - af 2hvybg3yb - 26-07-2007, 00:47
[Intet emne] - af kragen - 26-07-2007, 09:31
[Intet emne] - af Energy - 27-07-2007, 00:14

Forum spring: