Søg Garagen Hej Gæst! Register

Politiværn/ programbar CDI [KYMCO Agility 50]
#25
(16-10-2012, 19:05)Thyboen Skrev: Hmm, Ja det er rigtigt, den kan jo give gas af sig selv, og det er jo ikke så heldigt Fortvivlet
Den letteste metode ville jo være at man kunne satte gaskablet ind i en ting, hvor man kunne skyde en lille split ind så den blokerede gas håndtaget ved den rigtige mængdegas, men det ville bare virke for mistænkeligt at man ikke kan give fuld gas.
Ved at de Gilera Storm som de bruger til køreskole i mit lokal område, er begrænset yderligere med en blokering på hvor meget gas man kan give, da de alle kunne køre mere end 30 (der var enkelte der vist kunne køre helt op til 50, med alle begrænsninger på plads) og som de politifolk der stod for det dengang jeg tog kortet sagde: "Drengene kunne fint finde ud af at køre på dem med den hastighed, men pigerne, de kørte gal og væltede og det gik helt gal, så vi blev nød til at få dem begrænset yderligere"
Så hvis politiet stopper en og undre sig over at gassen ikke kan gå helt i bund og man så siger at den kunne køre mere end 30, så man fik begrænset den mere end den var, mon de så ville tage den med til kontrol eller?
Har dog hørt om en der havde en synlig skrue sat fast ved gashåndtaget, som blokerede ved 30, og politiet lod ham bare køre videre, men det var vist et enkeltstående tilfælde...

Det med at scootere til knallertbeviset kører for stærkt er en gammel kending. Dengang jeg tog mit bevis var der én scooter der kørte 35 på speedometeret mens de andre var oppe omkring 50. Den ene Jog R blev så sat aller bagerst i skuret, fordi kørelæren (arbejdede også som betjent) ikke gad køre så langsomt og mente at der måtte være noget i stykker på den.

Det med en skrue kender jeg også godt. Min ekskærestes lillebror havde en lille ATV med 125cc motor på, hvilket jo var alt for meget for en 10 årig udviklingshæmmet, så de havde købt en, hvor der var en skrue i gashåndtaget. Faren blev endda selv overrasket over trækkræften i den basse, da han en dag fjernede skruen og tog en tur på markerne og skruen kom i igen, inden sønnen fik den. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Beskeder i denne tråd
RE: Politiværn/ programbar CDI - af Thyboen - 16-10-2012, 11:25
RE: Politiværn/ programbar CDI - af Baddi - 16-10-2012, 16:55
RE: Politiværn/ programbar CDI [KYMCO Agility 50] - af Baddi - 16-10-2012, 19:14

Forum spring: