Søg Garagen Hej Gæst! Register

Politiværn/ programbar CDI [KYMCO Agility 50]
#13
(16-10-2012, 02:23)dev0 Skrev: Mange tak til jer begge for info.
Ja det kunne godt være jeg selv skulle stå for servicen, det ligger ikke så langt fra mig med at rode med motorer, men var bare blevet vandt til at garantien ikke gælder hos T-hansen hvis man ikke får lavet service hos dem. Og tænkte at det nok var sådan alle steder...

Og det betalte sig at få lavet service, for der var en del ting som brød sammen i starten på min stealth, så var det jo godt at garantien ikke var blevet brudt af at jeg selv havde stået for service Smil

Altså med en Agility skal der stadig skiftes ruller, rem og tændrør en gang imellem og ventilerne skal justeres, men ellers er der ikke rigtig noget der er gået i stykker de første 10.000 km for mig, som jeg ikke selv har været direkte skyld i. Fræk
Vil du gerne være sikker på at den kører så godt som muligt her i vinteren kan du fra starten skifte til en #82 dyse, 31.000V tændspole og et iridium tændrør. Grin
Dysen er lige en tand lille til vinteren, for at spare benzin, så kører du meget med fuld gas kan det være skidt inden du har skiftet til et nummer større. Tændspolen og tændrøret er dog som på alle andre scootere blot lavet en tand billigere, for at holde prisen nede, og en udskiftning til de lidt dyrere dele giver en bedre motorgang og en nemmere koldstart om vinteren.
Derudover skal du også bruge 10W40 motorolie og ikke 15W40, som de nogle gange skriver i manualen. Jeg har ikke oplevet noget, som jeg med sikkerhed kan sige at har skyldtes olien, men 10'eren flyder lidt lettere når det er koldt, mens den flyder ligesom den anden når det er varmt. Det første tal (10 og 15) er nemlig hvordan det er når det er koldt, mens det andet tal (40) er hvordan det er når det er varmt. Grin

Hvad var det da der brød sammen på din stealth? Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Beskeder i denne tråd
RE: Politiværn/ programbar CDI [KYMCO Agility 50] - af Baddi - 16-10-2012, 02:36
RE: Politiværn/ programbar CDI - af Thyboen - 16-10-2012, 11:25
RE: Politiværn/ programbar CDI - af Baddi - 16-10-2012, 16:55

Forum spring: