Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp til førstegangskøb! PGO, Vespa, Piaggio eller Aprilia?
#1
Hej alle!

Jeg er i midten af 20´erne og har aldrig haft knallert eller scooter. Jeg arbejder inde i byen og har et sted mellem 5-10 km på arbejde. Det er til gengæld en meget trafikkeret vej så det tager en krig med bil, det samme med det offentlig så er blevet enig med mig selv om, at det mest effektive for mig vil være en scooter 30 (eftersom jeg har fravalgt cyklen). Men ved som sagt minus om scootere.

Jeg vil sætte pris på at;
- Den er driftsikker så jeg undgår at spille tid på værksted da jeg stort set ikke selv kan lave noget på den
- Den er rimeligt kvik i optrækket da der er en del lyskryds (omend jeg ikke er klar over om der er så stor forskel herpå)
- Den kører relativt langt på literen (ikke det vigtigste)
- Den ikke er for dyr da jeg bor et sted, hvor jeg har hørt man ikke skal være sikker på at kunne få lov til at beholde den for sig selv
- Den ikke var en meter bred da jeg forestiller mig, at der er mange cyklister at "kæmpe" med på min rute

Jeg er helt ligeglad med;
- Udseendet
- Mulighederne for at "gejlle" den

Jeg er blevet frarådt at købe de billige fra T-Hansen. Jeg har fået at vide, at PGO'er er solide og til at stole på. Jeg har læst mig til, at en Aprilia SR50 Ditech skulle køre rigtig godt, køre langt på literen og være rimelig kvik. Jeg har også hørt at de nye Vespaer med retro-looket skulle køre fint og samtidig er der lidt stil over dem (når man ikke er 16-18 længere). Sidst men ikke mindst har jeg kigget på de små Piaggio'er som er meget slanke (og vidst nok en knallert, hvis jeg har forstået så meget), hvilket jeg kunne forestille kunne være en fordel i tæt bytrafik.

Men alt ialt er jeg stadigvæk meget på bar bund. Håber der er nogle eksperter herinde som kan hjælpe og anbefale mig det rigtige og evt. rådgive mht. køb af brugt kontra nyt.

mvh.
Scooterdummy
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Beskeder i denne tråd
Hjælp til førstegangskøb! PGO, Vespa, Piaggio eller Aprilia? - af ScooterDummy - 04-01-2011, 22:18

Forum spring: