Søg Garagen Hej Gæst! Register

Helt ny Scooter45 kører max. 40km/t - hvorfor?
#1
Hej;

Jeg er bosiddende i Skåne og købte en Baotian retro Scooter 45km/t. over nettet her i Sverige. Det har været en skidt oplevelse. Først tog det 3 uger for at få den - og da den ENDELIG kom havde de glemt at medlevere nøgler!!! Det gik der yderligere 3-4 dage med.

Nuvel - den kom. Med FEJL: Skruer var kærvet over, syninger havde gået op i sædet - pærer fungerede ikke osv. Sælgeren prøvede at smøre den af på transportfirmaet, men efter en masse ballade fik jeg dog skiftet disse dele. Jo - forbrugerbeskyttelse i Sverige er en by i Rusland Ked af det

Der er imidlertid et problem mere. Nu har den kørt >1000km. Men den virker TOM for kræfter - ISÆR mellem 25-35km/t. Jeg kan ikke få den over 40km i timen på lige vej - og aldrig over 43-44km/t ned ad bakke (GPS målt). Sælgeren: "Det er normalt. den fejler intet"....og han fraskriver sig allerede at den fejler noget!

Det kan da ikke være korrekt? Når man køber en Scooter 45 må den for pokker vel kunne nå op på 45 på lige vej uden vind og ikke MAX 40 efter 1 minut? Så meget vejer jeg heller ikke - 90kg.

Op ad bakke falder den helt ned til 18-20km/t hvis den er stejl.

Er det her korrekt? Eller er der noget galt - og i såfald hvad?

Det underlige er, at den faktisk kører langt på literen ved fuld gas (ca. 43-44km/l). Motoren lyder også godt og den starter nemt.

Mvh
Ny Scooter-bruger Smil
- Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge / Piet Hein
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Beskeder i denne tråd
Helt ny Scooter45 kører max. 40km/t - hvorfor? - af Westenkaer - 11-09-2010, 20:45
[Intet emne] - af Poulsen48 - 12-09-2010, 08:57
[Intet emne] - af Westenkaer - 12-09-2010, 19:29
[Intet emne] - af Westenkaer - 13-09-2010, 20:21
[Intet emne] - af guldbomholt - 27-09-2010, 01:13

Forum spring: