Søg Garagen Hej Gæst! Register

6 problemer, kan nogen hjælpe mig?
#1
Hey! Billig-Scooter folk (:

Jeg har nu fået samlet min Speedfight 2 AC så den kører "okay"

Der er dog nogle irriterende problemer som vil gøre mig sindssyg på det lange løb.

1. Problem
Der kommer en raslelyd inde fra højre side af knallerten, altså mere præcist ved blæsehjulet. Jeg har prøvet at skrue hist og her men lyden er der stadig, det lyder som to metal ting eller plastik som vibrerer op af hinanden desto mere jeg gasser op.

Jeg har selv undersøgt og fundet disse grunde til hvad det kan skyldes:
- Det kan skyldes nogle løse kåbedele eller plast som sagt viberer op af hinanden
- Det kan skyldes Lejrene på krumtappen som er færdige
- Det kan skyldes stempelringe
- Det kan skyldes blæsehjulet sidder løst

Jeg er selv mest bange for det er krumtappe lejrene som skal udskiftes.
Men hvad tror i det kan skyldes?

2. Problem
Hele min motor og alle metaldele godt og vel, bliver meget varm efter at ha kørt omkring 2-3 km, og det er ikke så man brænder nallerne men jeg er dog ny på området så vil bare spørge for en sikkerhedsskyld.

3. Problem
Min kilerem fløjter efter de 30km/t til de 40km/t, kileremmen er sprit ny fra Malossi så måske skal den bare lige "køres til" eller hvad tror i som kan skyldes denne fløjte lyd?

4. Problem
Min mekanik eller El- start dele som sidder inde ved svinghjulet rasler også, det lyder simpel hen som at der ligger nogle skruer og ruller rundt der inde, så jeg tog den ud og fjederen som sidder på den inde i det lille metal hus virker lidt blød? den er frisk nok men jeg er i tvivl om den er for svag til at holde mekanismen til at gribe fat i svinghjulet tilbage. Hvad er jeres mening?

5. Problem
Kickstarten rasler, den lille gribe ting som tager fat på svinghjulet sidder ikke i spænd men heller ikke vandvittig løst, men den har omkring 1-2mm frit spil, som jeg tror, kan være endnu en grund til raslen, hvad kan jeg gøre?

6. problem
Den accelererer ikke specielt godt. Når jeg ser mine venners knallerter som kan lave hjulspind på grus og accelerer med det samme, så er min meget sløv i det. Jeg kan holde knallerten fast hvor den står med benene selvom jeg gasser helt eller halvt op. så jeg ved ikke om det er kileremmen som glider eller koblingen, men jeg finder det meget besynderligt. så snart den kommer i gang med at kører så accelerer den skam udmærket og er oppe på de 35-37 på omkring 100meter.

Jeg vil være en meget meget glad dreng hvis jeg kunne få hjælp til mine nervepirrende problemer. mange tak

Edith: For yderligere information check min knallert profil
Morten-Turi
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Beskeder i denne tråd
6 problemer, kan nogen hjælpe mig? - af Morten-Turi - 04-08-2010, 00:12
[Intet emne] - af Morten-Turi - 04-08-2010, 00:16
[Intet emne] - af Jep123 - 04-08-2010, 00:25
[Intet emne] - af Jep123 - 04-08-2010, 00:30
[Intet emne] - af Morten-Turi - 04-08-2010, 00:56
[Intet emne] - af Jep123 - 04-08-2010, 01:06

Forum spring: