Søg Garagen Hej Gæst! Register

Starter relæ defekt?
#1
Hejsa

Jeg har sådan en PGO Dr.BIG som pludselig ikke virker på elstarten. Den virker fint på kick starteren og det lader også til at alt andet el virker.

Jeg har lavet en lille film af det her.

http://tinypic.com/r/xgch9k/5

Som i kan høre så klikker den bare i det der starter relæ men der sker ikke videre.

jeg har prøvet at pille skjold af for at sikre mig at relæet ikke var gennemblødt. Det var nemlig efter en grundig vask med vandslangen at den ikke virker mere.

Så mit spørgsmål er om man endegyldigt kan konkludere at relæet virker når det klikker som det gør på filmen?

Det koster jo ikke alverden at købet et nyt relæ og lige sætte på, men der er ingen grund til det hvis jeg kan være sikker på at det virker når det klikker.
--------------------------------------------------------
1 ryk i dolken er bedre end 10 dolke i ryggen!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Sæt tænding på
Lav forbindelse mellem de 2 store skruer, på startrelæet, med f.eks en gaffelnøgle eller en stump ledning.

Kører starteren, når du gør det, er det relæ'et der er stået af..
Hvis den stadig bare klikker, kan det være starteren der er stået af, eller batteriet der ikke har power nok længere.
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
#3
retropsnart Skrev:Sæt tænding på
Lav forbindelse mellem de 2 store skruer, på startrelæet, med f.eks en gaffelnøgle eller en stump ledning.

Kører starteren, når du gør det, er det relæ'et der er stået af..
Hvis den stadig bare klikker, kan det være starteren der er stået af, eller batteriet der ikke har power nok længere.

OK; tak for svaret. Det skal lige prøves imorgen
--------------------------------------------------------
1 ryk i dolken er bedre end 10 dolke i ryggen!
Svar
#4
retropsnart Skrev:Sæt tænding på
Lav forbindelse mellem de 2 store skruer, på startrelæet, med f.eks en gaffelnøgle eller en stump ledning.

Kører starteren, når du gør det, er det relæ'et der er stået af..
Hvis den stadig bare klikker, kan det være starteren der er stået af, eller batteriet der ikke har power nok længere.

Æv. Det var ikke relæet. Det klikker lystigt selvom jeg forbinder de 2 skriver på det...så det er nok starteren....Men hva...det er bare en detalje..den starter 1 gang på kickstarteren hver gang
--------------------------------------------------------
1 ryk i dolken er bedre end 10 dolke i ryggen!
Svar
#5
Prøv nu at lade dit batteri FULDT op først.. (eller udskifte det)
Mange batterier mister gejsten i vinterhalvåret.

Hvis ikke der er power nok på batteriet, vil den osse bare klikke, da den ikke kan drive starteren rundt.
Buschauffør Lolland

TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)

Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
retropsnart Skrev:Prøv nu at lade dit batteri FULDT op først.. (eller udskifte det)
Mange batterier mister gejsten i vinterhalvåret.

Hvis ikke der er power nok på batteriet, vil den osse bare klikke, da den ikke kan drive starteren rundt.

Hov..det glemte jeg lige at skrive før.

Batteriet er fuldt opladet. Jeg har haft det stående 1 hel dag inden jeg gjorde andet.
--------------------------------------------------------
1 ryk i dolken er bedre end 10 dolke i ryggen!
Svar
#7
Prøv at sætte strøm direkt på starteren, hvis den ikke køre skal den skiftes, ellers må du måle dit ledningsnet igemmen, det kan være en dårlig forbindelse eller en knækket ledning
På forhånd tak for hjælpen. MVH
Svar


Forum spring: