Søg Garagen Hej Gæst! Register

Afstemning: Hvilket firma sælger de dårligste og ringeste scootere?
T-Hansen
52.17%
12 52.17%
Billigonline.dk
47.83%
11 47.83%
Total 23 stemme(r) 100%
* Du stemte på dette [Vis resultater]

Overvejer du at købe ny scooter? Så undgå BilligOnline.dk
#1
Kære Brugere og I scooter-glade mennesker Smil

Jeg er en glad scooter beundrer, som købte en scooter hos et online-firma d. 27-08-09. Scooteren var egentlig i ganske udemærket stand indtil man drejede nøglen om, så ville den overhovedet ikke starte hverken med el- eller kick-start.

Efter firmaet (så flot) fik betalt og aftalt med en mekaniker til at komme og løse problemet, dukkede flere problemer op med min scooter. Vand i karburatoren, slidt tændrør, lav batteri-tilførsel og desuden enorme start-problemer.

Jeg vil opfordre alle og enhver til at undgå billigonline.dk, såfremt du/I søger en ny og prisbillig scooter - hos billigonline.dk er dette ikke tilfældet.
De snyder kunderne med billige og dårligt importeret scootere fra østen.
Mit personlige råd til alle jer derude som overvejer at købe en ny scooter: Køb ikke scootere eller knallert via. internettet og slet ikke hos billigonline.dk

De har en uærlig måde at behandle deres kunder og de behandler deres kunder som skidt ligesom deres produkter er. De er offensive når man kritiserer deres scootere og deres service. De tåler ikke konstruktiv kritik af deres scootere, service og firma.

Sagen er simpel og enkel - de vil blot tjene nogle fede penge på uvidende unge mennesker og alle os, som ikke har en ph.d grad i motorlære.

Pas på Billig Online - de snyder dig (måske også dem selv, på længere sigt)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg kender ikke billigonline.dk eller deres scootere, men når man klikker på adressen lige i øjeblikket får man velkomst-billedet for Microsoft IIS. Ufatteligt at nogle stadig benytter den, når Apache er både bedre, mere fleksibel, ikke indeholder NSA-bagdøre og gratis... men lad nu det ligge.
:wink:


Mere væsentligt er det, at du altså har visse rettigheder i følge købeloven - herunder retten til at reklamere i tilfælde af at det produkt du køber ikke virker som lovet. Forhandleren skal så afhjælpe fejlen indenfor rimelig tid eller give dig mulighed for at hæve købet. Generelt om de meget billige kinesiske scootere, så finder jeg det personligt ret uheldigt at de meget ofte købes af begyndere med begrænset forstand på mekanik. De kræver nemlig typisk mere og grundigere vedligeholdelse end en dyr mærkevare-scooter for at holde dem kørende, så reelt burde det faktisk være de erfarne scootermekanikere som burde købe de billige, mens begynderne burde købe de dyre...
:roll:

Anyway, PPBO - igen uden at kende BilligOnlines produkter indgående eller have hørt forhandlerens side af historien - så vil jeg sige at du naturligvis har ret til en scooter der virker, men hvis vi her taler om en "container-kineser" i firetusindkroners klassen så kan du altså heller ikke forvente problemfri drift i årevis og tusinder af km uden driftstop. Den bedste strategi imho er: Brug dine reklamations-rettigheder overfor forhandleren indtil den virker (eller købet hæves), kør på maskinen sommeren igennem og sælg den til efteråret for et par tusinde. Sådan er der nogle der gør, og det er en billig måde at have to-hjulet sommertransport på....
Svar
#3
Jeg har to problemer med dette indlæg:
1. Afstemningen forudsætter, at folk har personlige erfaringer med begge firmaer.
2. Billigonline.dk synes, at være "ude af drift".

PS! Se iøvrigt tråden om Billigonline.dk her:
http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...6029#86029
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Kragen> Skræmmende at man nærmest kunne se det komme allerede for et år siden... :roll:

Det lugtede da langt væk af useriøst og i dag er Billigonline.dk åbenbart "forsvundet".


- Hvad vi skal med afstemningen i dette emne, har jeg svært ved at få øje på.. Spørgsmålstegn
Svar
#5
SLK Skrev:Kragen> Skræmmende at man nærmest kunne se det komme allerede for et år siden... :roll:

Det lugtede da langt væk af useriøst og i dag er Billigonline.dk åbenbart "forsvundet".


- Hvad vi skal med afstemningen i dette emne, har jeg svært ved at få øje på.. Spørgsmålstegn

Har lige læst de sidste par sider igennem i den tråd der blev linket til, og det bar tydeligt præg af at "knægten" overhovedet ikke kunne argumenterer mod SLK og kragen´s saglige spørgsmål.

Selvom det lyder lidt hårdt, så var det lidt underholdende, men samtidigt meget sigende hvad angår seriøsitet fra div internet shops.

Vær kritisk!! Og spar dig selv og din pengepung for unødige problemer :wink:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Billigonline, har også hærget på QXL, hvor vedkommende har solgt næsten 7000 ting, som privatperson ! Fortvivlethock:

http://www.qxl.dk/accdb/viewUser.asp?IDU=7341298

Svar
#7
barden Skrev:Billigonline, har også hærget på QXL, hvor vedkommende har solgt næsten 7000 ting, som privatperson ! Fortvivlethock:

http://www.qxl.dk/accdb/viewUser.asp?IDU=7341298

Det er da ret godt gået må man sige!!
Svar
#8
Nintendowii Skrev:Det er da ret godt gået må man sige!!

Ja det er vist "fint" nok. :nope:

Svar
#9
Godt jeg lige har købt ny scooter for nyligt.

Eller rettere nyere brugt fra 2006
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
SLK Skrev:Kragen> Skræmmende at man nærmest kunne se det komme allerede for et år siden... :roll:

Det lugtede da langt væk af useriøst og i dag er Billigonline.dk åbenbart "forsvundet".


- Hvad vi skal med afstemningen i dette emne, har jeg svært ved at få øje på.. Spørgsmålstegn
Han havde ellers lovet mig, at han ville rette op på de mangler, der blev påpeget, og at han ville vende tilbage om et år, og gøre forudsigelserne om en "forsvinden" til skamme. Jeg lovede til gengæld, at jeg så ville "undskylde" min negativitet, i et indlæg her i forummet. Det bliver åbenbart ikke nødvendigt.

Selskaber, der sejler under "bekvemmelighedsflag", i et net af SmbA-selskaber (Twentyfive SmbA), er desværre ofte "enmandsfirmaer" (selvom, der skal være mere end en ejer), der ikke ønsker, at hæfte personligt, bortset fra gæld til SKAT, når de "forsvinder". SmbA'er kan oprettes gratis - og uden sikkerhed, eller indhold. Det kræver groft sagt bare, at et par personer (familiemedlemmer?) sender en lap papir til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen med navn på firmaet/firmaerne, for at få et CVR-nummer, og dermed være i "business". Det "lokker" simpelthen "smarte supersælgere" til, at sælge alt fra babytøj til biler til godtroende kunder, og så løbe fra ansvaret, som koen fra lortet, når fortjenesten er hjemme, og biksen lukkes. Er der ikke noget udestående med SKAT, kan man bare lave et nyt SmbA, og fortsætte julelegene. Så vær mere end varsom, når I handler med nye SmbA'er (Selskab med begrænset Ansvar). Om Billigonline.dk. (Twentyfive SmbA) Struervej 18. 7500 Holstebro er genopstået, eller vil genopstå, skal jeg lade være usagt, men hold et vågent øje :wink: .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
Hej igen.

Tak for de mange indlæg. Jeg forstår godt jeres almen irritation, men de seneste dage har billig-online virkelig skrabet bunden.

Der er flere faktorer som ligger til grund for deres dårlig troværdighed:

1. Vedkommet skrev til mig på hans egen personlige mail på vegne af hans firma, men aldrig fra den mail-adresse som firmaet havde.

2. Jeg opdagede deres website skifte fra ca. 5-7 dage siden og det er ret sørgeligt at jeg har købt noget hos en firma som stikker halen mellem benene, desuden kan jeg ikke bevise at sitet har eksisteret kun via. de mails som han har sendt.

Uanset hvad ønsker jeg ikke at gøre mere ud af dette. Jeg har fået solgt skidtet og I bør ikke købe noget af dem. (Hvis I gør, kommer I virkelig overarbejder mht. at overbevise dem når der skal betales regninger fra værksteder).

Tak for bidragene herinde. Håber det hjalp - synes vi havde brug for nogle til at sige deres mening. Dem burde der være flere af
Svar
#12
paspaabilligonline Skrev:Hej igen.

Tak for de mange indlæg. Jeg forstår godt jeres almen irritation, men de seneste dage har billig-online virkelig skrabet bunden.

Der er flere faktorer som ligger til grund for deres dårlig troværdighed:

1. Vedkommet skrev til mig på hans egen personlige mail på vegne af hans firma, men aldrig fra den mail-adresse som firmaet havde.

2. Jeg opdagede deres website skifte fra ca. 5-7 dage siden og det er ret sørgeligt at jeg har købt noget hos en firma som stikker halen mellem benene, desuden kan jeg ikke bevise at sitet har eksisteret kun via. de mails som han har sendt.

Uanset hvad ønsker jeg ikke at gøre mere ud af dette. Jeg har fået solgt skidtet og I bør ikke købe noget af dem. (Hvis I gør, kommer I virkelig overarbejder mht. at overbevise dem når der skal betales regninger fra værksteder).

Tak for bidragene herinde. Håber det hjalp - synes vi havde brug for nogle til at sige deres mening. Dem burde der være flere af

Du skal selv have tak. Vi må hjælpe hinanden så meget vi nu kan. Og kan dette være med til at advarer andre har vi jo opnået det optimale vi nu kan bidrage med Smil
Svar


Forum spring: