Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ventiljustering?
#1
Hej BS

Jeg har et simpelt spørgsmål, kan det skade motoren at få instillet ventilerne igen, fra 3000 km til 31?? km?, det er fordi hver gang jeg giver fuld gas på håndtaget, er det ligesom om at den drukner, jeg har lige fået skiftet tændrør, fordi at jeg var sikker på at det var det der var problemet, men nej Ked af det, luftfilteret er også lige blevet renset, kan det måske være at jeg bør adskille karburatoren og rense det?

UPDATE

Jeg fandt fejlen, det var ventilskruerne som var rokket sig fast på selveste ventilerne, så jeg måtte vride dem løse, og instille dem igen, men tager en lille køretur på den imorgen for at se om det egentlig har hjulpet noget, for den gik stadigvæk ud hver gang jeg begyndte at give gas.
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg har den samme problem med min. Har den bare sat sig til ventilen. Kan man se det når man åbner ventil dækslet med det samme eller skal amn prøve sig frem med at rykke dem frem og tilbage
Svar
#3
A.K Skrev:Jeg har den samme problem med min. Har den bare sat sig til ventilen. Kan man se det når man åbner ventil dækslet med det samme eller skal amn prøve sig frem med at rykke dem frem og tilbage
Du kan ikke direkte se, om ventilerne er brændt fast. Nu sidder møtrikkerne, man indstiller spillerummet med, ikke direkte på ventilerne :wink: , men hvis de rykker sig helt i bund, skyldes det oftest, at man ikke har spændt kontramøtrikkerne ordentligt, da man "stillede ventilerne" :oops: .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
kragen Skrev:Du kan ikke direkte se, om ventilerne er brændt fast. Nu sidder møtrikkerne, man indstiller spillerummet med, ikke direkte på ventilerne :wink: , men hvis de rykker sig helt i bund, skyldes det oftest, at man ikke har spændt kontramøtrikkerne ordentligt, da man "stillede ventilerne" :oops: .

Hej Kragen

Ja det fandt jeg ud af :wink: , men skal lige ned og tjekke ventilerne igen senere, for det lyder som om at der er for stor åbning, til ventilerne, fordi at den siger dak dak igen, ligesom sidst da jeg instillede dem, men jeg havde også svært ved at startede den igår aftes, men den kom igang igen. :wink:
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
#5
Micras Skrev:Hej Kragen

Ja det fandt jeg ud af :wink: , men skal lige ned og tjekke ventilerne igen senere, for det lyder som om at der er for stor åbning, til ventilerne, fordi at den siger dak dak igen, ligesom sidst da jeg instillede dem, men jeg havde også svært ved at startede den igår aftes, men den kom igang igen. :wink:
Husk også lige, at tjekke afstanden igen, EFTER du har spændt kontra :wink: .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
kragen Skrev:Husk også lige, at tjekke afstanden igen, EFTER du har spændt kontra :wink: .

Ska nok Ska nok :wink:

UPDATE

Hej Kragen igen

Jeg har nu fået dem instillet igen, men den lyder noget anderledes end den plejer at gøre, den har fået en lysere lyd i motoren, når jeg gasser op, kan det være at jeg bør skifte ventilpakningen eller hva?
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar


Forum spring: