Søg Garagen Hej Gæst! Register

Dårlig optræk og topfart - Comet
#1
Hej Billig-Scooter.

Har lidt problemer med min Comet.

Den trækker dårligt når motoren er varm
Er scooteren kold og jeg ikke sidder på scooteren, kan den gå på baghjul, hvis jeg rykker lidt i styret.
Er scooteren varm, så kan den ikke holde sig selv oppe på baghjulet, ved fuld gas, som den kunne når den er kold.

Når man kører mærkes det mest de første 5 meter, hvor den brummer som om den starter i 5. gear.

Topfarten er kun 50 km/t
Skiven i variatoren er taget ud, og der er monteret en Tecnigas Silent Pro udstødning på.
Burde den ikke køre mere end 50 km/t (målt med gps)?

Kan ikke rigtig skrive så meget mere, men hvis i mangler noget information, så bare spørg Blink med øjet.

Håber i kan hjælpe Smil

Mvh.

Nikolaj
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
n1kko Skrev:Hej Billig-Scooter.

Har lidt problemer med min Comet.

Den trækker dårligt når motoren er varm
Er scooteren kold og jeg ikke sidder på scooteren, kan den gå på baghjul, hvis jeg rykker lidt i styret.
Er scooteren varm, så kan den ikke holde sig selv oppe på baghjulet, ved fuld gas, som den kunne når den er kold.

Når man kører mærkes det mest de første 5 meter, hvor den brummer som om den starter i 5. gear.

Topfarten er kun 50 km/t
Skiven i variatoren er taget ud, og der er monteret en Tecnigas Silent Pro udstødning på.
Burde den ikke køre mere end 50 km/t (målt med gps)?

Kan ikke rigtig skrive så meget mere, men hvis i mangler noget information, så bare spørg Blink med øjet.

Håber i kan hjælpe Smil

Mvh.

Nikolaj

Ku' det tænkes at der sidder en begrænsning i Silent Pro'en??
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Det tror jeg ikke der gør, men fandt ud af der sad en begrænsnings-skive i variatoren.

Sagde sælgeren godt nok at der ikke gjorde. Men den er så pillet ud nu.

Den kører dog kun 54 km/t. Har en tanke om det kunne være rullerne der er for tunge?
Svar
#4
Slettet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
n1kko Skrev:Det tror jeg ikke der gør, men fandt ud af der sad en begrænsnings-skive i variatoren.

Sagde sælgeren godt nok at der ikke gjorde. Men den er så pillet ud nu.

Den kører dog kun 54 km/t. Har en tanke om det kunne være rullerne der er for tunge?

Begrænsningen(hvis den er der) har form som enten en tragt ned i forrøret eller en ring i toppen af røret (det der sættes op mod cylinderen).

Nu ved jeg så ikke hvilken størrelse originale ruller der sidder i Cometen, men gætter på enten 7 eller 7,5 gram . Så prøv dem.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Der sidder 9.2 grams i :o..

Prøvede lige at tage halvdelen af rullerne ud så jeg får 4.6 grams Grin..

Det er ellers noget der rykker i optrækket.. Men der skal nok være lidt højere vægt..
Svar
#7
n1kko Skrev:Der sidder 9.2 grams i :o..

Prøvede lige at tage halvdelen af rullerne ud så jeg får 4.6 grams Grin..

Det er ellers noget der rykker i optrækket.. Men der skal nok være lidt højere vægt..

Hvis du kun kører med 3 ruller smadre du motoren, så lad være med det og sæt de 7-7,5 grams i Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
ALDRIG! ALDRIG! tag halvdelen af rullerne ud :O det smadre det hele!
Der sider nogen flere begrænsninger i din scooter så som:

Tragten, findes inden i studsen.
Membranpladerne, de kan bøjes ud så den får mere at leve af.
Røret i luftfilteret, ska skæres af, så får den mer luft.
så smid endten, 6.5 gram eller 7.5 grams ruller i.
Vil Du Frem I Flokken, Ska Der Stå PGO På Blokken. :)
Svar
#9
TrixL Skrev:ALDRIG! ALDRIG! tag halvdelen af rullerne ud :O det smadre det hele!
Røret i luftfilteret, ska skæres af, så får den mer luft.
.


Det jo det jeg skriver Blink med øjet (ang. rullerne).

Ang. røret, vel skal det ej. Det giver kun mere larm (mere larm tiltrækker FrækoliceSmil Og hvis man så alligevel skærer den over, eller piller den ud, skal der indstilles i et væk, forstået på den måde, at det bliver aldrig godt. Så moralen er: Lad den sidde i.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: