Søg Garagen Hej Gæst! Register

Stabil 45'er... Hvilken?
#1
Fandt lige dette fremragende forum Smil

Jeg skal bruge en stabil 45 knallert til at køre til og fra job (ca. 15 km hver vej)

Hvis jeg nu siger max. 15.000 kr. fra ny af hvad skal man så vælge?
4-takter, 2-takter hvilket mærke... Den må ikke være for lille. Har ikke en sk.. forstand på mekanik.....

/FISK
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg kan anbefale 2 scootere(begge 2 taktere). Enten en NRG MC2(eller 3). eller en T-Rex.

NRG mc3

T-Rex

Jeg har kørt snart 70.000 km på min "Taiwan Big"(lillebror til T-Rex). Den har selvfølgelig fået lidt nye dele undervejs, Bl.a. fik den ny krumtap ved 55.000 km, og den har forløbig slidt 3 cylindre, 1 variator, og 2 sæt remskiver/koblinger, og 3 kileremme op. Det er jo ikke alverden, synes jeg Smil.

Nrg'en(Italiensk) har jeg kun prøvekørt nogle få km. Men om den kan jeg sige, at den har gode køreegenskaber, og en fortrinlig motor(Piaggio).
Svar
#3
Jeg holder på Keeway. Billig er den og jeg er ret godt tilfreds. Benzinøkonomien er også svær at slå Blink med øjet
TruckStar
Svar
#4
Nu skriver du ikke din højde, men en Baotian BT50QT-9 2005 fra http://www.scoot.dk/scoot/scooter45.asp vil nok være mit bud - hvis du altså ikke rager 2 meter op i luften Smil

Så er der også et par tusinde ekstra der kan gemmes til andre festligheder Blink med øjet

Det er en 4-takter og hvis du kan overtale Peter der er ejer af scoot.dk til at fjerne begrænsningerne i scooteren, vil den nok komme til at kører de 70-80km/t på lige strækning med en benzinøkonomi over de 45km/l - alt afhængig af kørestil selvfølgelig.

Ellers holder jeg mig også til Big og T-rex, mange folk der har disse har ofte kørt mange tusinde kilometer på dem uden alt for meget bøvl.
Svar
#5
Tag ned til din lokale scooterpusher og prøv nogle modeller. Alt afhængig af din vægt, højde og kørestil er det svært at bedømme hvilken scooter der lige er dig. Ellers synes jeg det er nogle fornuftige bud der er kommet indtil videre Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Har kørt på Bigmax fra PGO i mit tidligere job som post... De var tit på værksted, men det er nok heller ikke det nemmeste job for en knallert at være postknallert :P

Har også prøvet en T-Rex. Den havde en del start problemer, det kan være at det kun lige var den jeg havde fat i der havde det. Ellers en rar en og køre på.

Jeg er knap. 1.80 høj så jeg ved ikke om det er meget til den der Boatian eller hvad den nu hedder.

Som sagt er det vigtigste at den virker for jeg er mekanisk analfabet... Grin

Lad mig endelig høre om flere modeller

/FISK
Svar
#7
Jamen så kommer jeg med 2 til.

Aprillia Scarabeo

En virkelig god italiensk knallert/scooter. Den har store hjul=bedre til vinterkørsel efter min mening.

Og her er en italiener til:Aprillia Habana Også en holdbar scooter.
Er dog en anelse dyr, nemlig ca. 18-19.000 kr. Scarabeo'en koster omkring de 15-16.000 kr.
Svar
#8
Hej FISK

Jeg har solgt Baotian scootere til mange der er højere, den højeste var vist 1.96 og han har ikke haft problemer.
Nu ved jeg ikke hvor du bor i landet men ellers er du velkommen til at kikke forbi Rødovre, eller ringe hvis du har spørgsmål.

Hilsen
Peter
www.scoot.dk
Svar
#9
Jeg er da også over 1.80 og sidder glimrende på Listo'en (ældre udgave end Baotian) så jeg synes at Baotian er et godt bud.
At du ikke selv kan reparere din scooter, jamen du har jo et halvt års garanti og 2 års reklamationsret. Så du er jo godt dækket ind de næste 2 år Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hejsa

Jeg takker for alle de fine forslag... Imorgen tager jeg til den nærmeste scooter "pusher" :wink: og ser lidt på de forskellige modeller...Nu har jeg da lidt at arbejde ud fra.

Det er selvfølgelig rigtigt at jeg kan konfrontere forhandeleren hvis scooteren ikke virker (også derfor jeg vil have en ny istedet for brugt) Men jeg havde jo ikke tænkt mig at besøge ham i tide og utide;-)

Jeg vender helt sikkert tilbage med spørgsmål når jeg har set de forskellige modeller lidt nærmere an.

Foreløbig tak for hjælpen.

/FISK
Svar
#11
Så lige denne inden "pusheren" får besøg... http://www.peugeotscooter.dk/pm.asp?id=150

Nogen der har noget godt eller skidt at sige om den?

/FISK
Svar
#12
FISK Skrev:Så lige denne inden "pusheren" får besøg... http://www.peugeotscooter.dk/pm.asp?id=150

Nogen der har noget godt eller skidt at sige om den?

/FISK

Speedfighteren er også en god stabil scooter, men efter min mening ikke for høje personer(er 1,92). De 2 andre, har jeg ikke prøvet.
Svar


Forum spring: