Søg Garagen Hej Gæst! Register

Scooter starter ikke. Fejlfinding.
#1
Hej.

Min scooter vil ikke starte, hverken på el eller kickstart.

I får lige en længere historie:
Har en NRG Power DT som jeg har købt brugt. Der sad en sito udstødning på den (skiven er taget).
Her til vinter begyndte den at larme betydeligt mere, så jeg skiftede udstødning til den standard udstødning jeg fik med i købet.
Da jeg så fik monteret den forsvandt larmen og den startede perfekt. Dog er optrækket meget langsomt og den kører maks 45 km/t.
Havde læst at den udstødning var meget begrænset så jeg prøvede at tage luftfilteret af og fjerne det lille rør så den kunne få noget mere luft, og i håb om den ville køre lidt stærkere.
Det resulterede dog bare i, at da jeg startede og gassede lidt op gik den i stå. Og siden har den ikke kunne starte.

Liste over hvad jeg har prøvet at gøre:
Sætte begrænsningen i luftfilteret på igen.
Prøve at rense tændrør med en stålbørste. (det er ikk blevet sølvfarvet.. Har bare børstet lidt)

Har en video hvor jeg prøver at starte den hvis det kunne hjælpe.

Håber at i kan hjælpe.

Mvh.

Nikolaj
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Har du prøvet med et frisk tændrør ?

Det er ikke alt for optimalt at rense tændrør med en stålbørste.

Hvad med gnist er den klar og blå ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
Gnisten er klar og blå.
Har dog ikke prøvet med et frisk tændrør.
Svar
#4
Du skriver du pillede noget ud af luftfilteret, og startede den så samt gav lidt gas, du var ikke ude og køre på den hvor den så døde ?


Jeg tænker om den evt kunne have sat sig pga af forkert blandingsforhold.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
Den var ikke levende i mere end 3-5 sekunder.

Men blandingen er i forvejen fed tror jeg.
Syntes tændrøret virker fedtet og meget mørkebrunt/sort når jeg tager det ud.
Men det får jo ikke noget til at sætte sig.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: