Søg Garagen Hej Gæst! Register

Alarm til Giantco
#1
Hej BS.

Jeg har købt en alarm fra Giantco hos Thansen.

Så nu vil jeg gerne høre, om der er nogen som har erfaring med alarmen. Det er især strøm-forbruget, jeg er interisseret i.
VGA Versus 4t 2014 (vandkølet)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det ligner en steel-mate alarm, men er måske en ældrer model. Jeg har ikke kunnet finde modellen på steel-mates hjemmeside. Her er data for steel-mate 986:
http://www.steel-mate.com/product.php?pi...istant_ECU

Forbruget for ovenstående alarm er specificeret til max. 5mA og typisk 3.5mA.

Pixmania's 2-vejs alarm (beeper X6R) står på kassen til max. 5.2mA, og det typiske forbrug er sikkert omtrent som steel-mate alarmen, men måske større. Så vidt jeg husker målte jeg det typiske forbrug for beeper til 4.5-4.7mA. Pixmanias fjernbetjening bruger meget strøm da den har LED'er, så der skal skiftes batteri ofte.

Til sammenligning er forbruget på dealextremes billige alarm ca. 9.8mA. De mest forslugte alarmer, bruger 30mA, men i nogle tilfælde er der også grund til dette, f.eks. GPS, eller aktiv microbølgesensor. De mest forslugte, uden GPS eller microbølgesensor, bruger ca. 20mA. De almindelige, af dem der bruger meget strøm, bruger ca. 7 mA. Dem, der bruger lidt strøm 3.5mA og derunder. Dem, der bruger lavest strøm, bruger 1.5mA. Min 2-vejs alarm, bruger 1.8mA.

T-hansens alarm, ligger i den lave ende. Jeg tror nok, at de ældre steel-mate alarmer, brugte mere strøm.
Svar
#3
Super 8 du kan da også bare det der med de alamer der hehe.
Altid godt at der er nogen som er gode til de ting vi andre ikke kan hitte ud af.
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#4
Tak for svarene. Gerne flere !

Jeg har et amp-meter, men jeg ved ikke hvordan jeg bruger den. Hvad skal jeg stille den på, når jeg skal måle strøforbruget ?
VGA Versus 4t 2014 (vandkølet)
Svar
#5
Citat:Jeg har et amp-meter, men jeg ved ikke hvordan jeg bruger den. Hvad skal jeg stille den på, når jeg skal måle strøforbruget ?
Det er ikke altid nemt. Forbruget står og svinger, og det er middelstrømforbruget der skal måles.

For at måle det, skal du bruge en stor elektrolytkondensator, som alarmen tappes fra. Og oplade den gennem en "passende" modstand, der f.eks. kan vælges så der er ca. 1 volt over den. Du sætter så multimeteret i serie med, bruger milliamperebøsningerne, og stiller den på milliampere området. Elektrolytten skal vendes rigtigt. Målingen vil taget lidt tid, da det er middel der måles, og lytten gerne skulle være stor nok, til at midle over mindst 2-5 sekunder. Jo længere tid, og jo større lyt, jo bedre. Men har den lækstrøm, skal den naturligvis trækkes fra. Kendes lyttens størrelse, kan man også lade den op, og måle hvor hurtigt spændingen falder over den - og så udfra kapaciteten regne forbruget ud.

Måske kan du få et amperemeter, der kan måle middelværdier direkte over en periode. Men sådan en har jeg ikke. Ellers vil det bare være at slutte den til, og aflæse den dagen efter.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: