Søg Garagen Hej Gæst! Register

Startproblemer Kymco Agility
#1
Hej alle kloge hoveder

Er efterhånden ved at være godt træt af at min scooter ikke kan starte mere. Efter en nat ude i den kolde sne er det overhovedet ikke til at få liv i den.

Jeg regnede med at det var tændkablet den var gal med, så det er skiftet, og tændrøret laver en fin gnist.

Det lyder dog stadig ikke som om der sker en eksplosion når jeg forsøger at starte den, når jeg har stået og forsøgt på at starte den noget tid er tændrøret helt fugtigt, og det lugter af uforbrændt benzin i udstødningsrøret.

Så min konklusion er at den får for meget benzin, mit spørgsmål til jer er derfor: hvad der kan være i vejen siden den får for meget benzin?

Jeg har haft chokeren ude for at undersøge den, hvordan får man den til at skyde nålen ud? Har prøvet at sætte tænding til uden at der skete noget med choker, prøvede derefter at tørne motoren rund samtidig, men heller ikke her kom nålen længere ud.

Håber på jeres hjælp så jeg snart kan få min ellers så dejlig Kymco på farten igen Grin

På forhånd tak:
Henrik
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
hk scooter Skrev:Hej alle kloge hoveder

Er efterhånden ved at være godt træt af at min scooter ikke kan starte mere. Efter en nat ude i den kolde sne er det overhovedet ikke til at få liv i den.

Jeg regnede med at det var tændkablet den var gal med, så det er skiftet, og tændrøret laver en fin gnist.

Det lyder dog stadig ikke som om der sker en eksplosion når jeg forsøger at starte den, når jeg har stået og forsøgt på at starte den noget tid er tændrøret helt fugtigt, og det lugter af uforbrændt benzin i udstødningsrøret.

Så min konklusion er at den får for meget benzin, mit spørgsmål til jer er derfor: hvad der kan være i vejen siden den får for meget benzin?

Jeg har haft chokeren ude for at undersøge den, hvordan får man den til at skyde nålen ud? Har prøvet at sætte tænding til uden at der skete noget med choker, prøvede derefter at tørne motoren rund samtidig, men heller ikke her kom nålen længere ud.

Håber på jeres hjælp så jeg snart kan få min ellers så dejlig Kymco på farten igen Grin

På forhånd tak:
Henrik
Tjek ventilafstanden.
Hiv bistarteren (chokeren) ud af karburatoren. Sæt ledninger på bistarteren direkte fra batteriet. Efter 1-2 min., skal nålen bevæge sig ud. Når strømmen fjernes skal nålen efter nogle minutter, gerne begynde, at trække sig tibage. Reagerer den overhovedet ikke, er den defekt.

På en Agility, kan man "snyde" bistarteren til ikke at give ekstra benzin ved, før man starter maskinen, lige vrider gashåndtaget et par gange hurtigt i bund, og herefter holder det drejet ca. 1 cm når man starter.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Tak for det hurtige svar Blink med øjet

Jeg kunne ikke ummidelbart se at der skulle være et stik til at tage chokeren af med, skal jeg bare klippe ledningen over for at sætte strøm til den?
Svar
#4
hk scooter Skrev:Tak for det hurtige svar Blink med øjet

Jeg kunne ikke ummidelbart se at der skulle være et stik til at tage chokeren af med, skal jeg bare klippe ledningen over for at sætte strøm til den?
Du følger ledningerne bagud fra karburatoren - så kan du få bistarteren fri. Ikke noget med, at klippe ledningerne over :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Hej igen

Jeg Har nu prøvet at have bistarteren ude, og den blev fint varm og skubbede nålen ud som den skulle. Men da jeg satte den i igen og forsøgte at starte blev den ikke varm... Så jeg målte spændingsforskellen på stikket til bistarteren, den viste noget i nærheden af ½volt. Så Fejlen ligger vel et sted i el nettet.
Hvornår sender den strøm ud til bistarteren? Det er så vidt jeg kan se først når man forsøger at starte den der kommer strøm, og ikke når man sætter tænding på, nogen der kan forklare hvordan det så virker?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
hk scooter Skrev:Hej igen

Jeg Har nu prøvet at have bistarteren ude, og den blev fint varm og skubbede nålen ud som den skulle. Men da jeg satte den i igen og forsøgte at starte blev den ikke varm... Så jeg målte spændingsforskellen på stikket til bistarteren, den viste noget i nærheden af ½volt. Så Fejlen ligger vel et sted i el nettet.
Hvornår sender den strøm ud til bistarteren? Det er så vidt jeg kan se først når man forsøger at starte den der kommer strøm, og ikke når man sætter tænding på, nogen der kan forklare hvordan det så virker?
Den får først strøm, når generatoren kører. Jeg er mildest talt ikke en ørn til el-diagrammer, så jeg kan desværre ikke fortælle dig, hvor, eller hvordan, ledningerne er forbundet til generatoren. Jeg kan heller forklare, hvorfor den ikke bliver aktiveret, hvis man holder gashåndtaget drejet 1-2cm, når man trykker på el-starteren :? .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Tror jeg vil prøve at sætte bistarteren direkte på generatoren, hvor sidder den?
Svar
#8
Det lyder lidt a'la det bøvl jeg har haft for nylig.

Maskinen gad ikke rigtig starte efter at have stået ude i 3-5 frostgrader i dagtimerne.
Det tog henved 5 minutter at få gang i kalorius, men kom den først i gang, så kørte den fint i tomgang.
Det tog lidt længere, før den kunne trække for alvor, men ...

Her i weekenden fik jeg så renset tændrøret. Muligvis tiltrængt, for der var ansatser til koks.
Jeg fik også kikket til ventilerne, uden at der var meget at komme efter der.

Men mandag morgen, efter at være nået til Ballerup uden problemer i 5 frostgrader, gjorde jeg noget nyt!
Jeg lod maskine fortsætte i tomgang en 30 sekunder eller så, mens jeg parkerede osv.

Om eftermiddagen, stadig med en 4-6 frostgrader, startede maskinen i andet spark på svingarmen!!!
Det tog stadig lidt tid, før der var trækkraft, men ...

Gad vide om det var det rene tændrør, eller om det var den sidste tomgangsfase, der gjorde det ?

Kunne man tænke sig, at det er en fordel, at få tømt al arbejdsblanding godt ud, inden maskinen standses ?

Jeg mangler endnu at gentage succesen, idet jeg har benyttet offentlig transport i dag, men ...
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#9
Det er en god ide, at fylde kammeret op med benzin, inden man slukker. Bundkarret på vores flade karburatorer er meget lille, men det er især et problem om sommeren, eller efter en lang "varm" tur, hvor indholdet i bundkarret hurtigt "fordamper", og der danner sig luftlommer. Jeg gør det altid, også om vinteren. Jeg gasser lige op, og slukker med nøglen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg tror ikke umiddelbart at det er tændrøret, har haft det en del gange ude og det ser fint ud.
Her igår prøvede jeg at sætte bistarteren direkte til batteriet, den blev varm i toppen og jeg forsøgte at starte den igen, efter en del forsøg startede den, hvorefter jeg samlede det hele. Efter min mening kørte den som den plejede, så jeg kørte en tur på 4-5km hvorefter jeg lod den stå udenfor i tre timer. Efter det startede den med 3-4 gange på kickstarteren, men her idag ville den igen ikke køreKed af det

Nogen der har en ide til hvad der kan være i vejen?
Svar
#11
Jeg har nu sendt den til en mekaniker da jeg ikke selv ved hvad jeg skal stille op med den.
Svar
#12
Nu har jeg haft lidt flere omgange med min, og den er stadig startvillig.

Men en ting, jeg ikke fik beskrevet i første omgang var, at jeg også fik renset og sprøjtet tændrørshætten! (ikke kabler mm.)
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar


Forum spring: