Søg Garagen Hej Gæst! Register

TMS Classic 50cc / Brugt Speedfight ?
#1
Hej jeg overvejer stærkt at købe en TMS Classic 50cc, da jeg kan få den helt ny fra 4999kr, men er den god hvis ikke tuner den, men passer på den??
Er det samme motor osv. som der sidder i en Giantco Sprint, Baotian knallerter??
Eller skal jeg købe en 3000 km Speedfight 2, fra 2006 for omkring 7000kr?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Lipsun Skrev:Hej jeg overvejer stærkt at købe en TMS Classic 50cc, da jeg kan få den helt ny fra 4999kr, men er den god hvis ikke tuner den, men passer på den??
Man skal være ret dårligt vant for at betegne den som "god" under nogle omstændigheder, men hvis du ikke tuner den og passer den godt kan den sagtens holde i lang tid.


Lipsun Skrev:Eller skal jeg købe en 3000 km Speedfight 2, fra 2006 for omkring 7000kr?
Definitivt ja - men prisen afhænger naturligvis af hvilken stand Speedfighten er i. Det er generelt en god og solid maskine, men der findes ghetto-Brian'er som kan ødelægge selv en kampvogn efter 3000 km. Så tag et grundigt kig på både maskinen og ejeren før du køber.

8)
Svar
#3
Ja, det er klart at man skal virkelig se sig godt om, når man vælger at købe brugt.
Tror du der ville være flere reperations omkostninger på den billige nye TMS, end den brugte Speedfight?
Svar
#4
Lipsun Skrev:Ja, det er klart at man skal virkelig se sig godt om, når man vælger at købe brugt.
Tror du der ville være flere reperations omkostninger på den billige nye TMS, end den brugte Speedfight?


Sådan syndes jeg ikke du kan stille det op.


Hvis ellers sppedfight ikke fejler det store så kan det ihvertfald godt betale sig og lave den.
Da holdbarheden er langt stoørre end på den bilige tms.

For husk på at når tmsèn går i stykker så går der kun ca samme tid igen for at den selv samme del skal skiftes igen. hvilket ikke er rat lang tid.

Holdbarheden på speedfight er rigtig god.



Mvh Dennis
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#5
Poulsen48 Skrev:Sådan syndes jeg ikke du kan stille det op.


Hvis ellers sppedfight ikke fejler det store så kan det ihvertfald godt betale sig og lave den.
Da holdbarheden er langt stoørre end på den bilige tms.

For husk på at når tmsèn går i stykker så går der kun ca samme tid igen for at den selv samme del skal skiftes igen. hvilket ikke er rat lang tid.

Holdbarheden på speedfight er rigtig god.



Mvh Dennis


Okay, så du mener at det betaler sig bedre at reparere Speedfighten i længden?

Er der stor forskel på hvor gode køreegenskaber, som Knallerter har og er det værd at betale mere for, hvis man bare er 16 år og derfor skal købe ens første Knallert nogensinde?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Lipsun Skrev:Okay, så du mener at det betaler sig bedre at reparere Speedfighten i længden?

Er der stor forskel på hvor gode køreegenskaber, som Knallerter har og er det værd at betale mere for, hvis man bare er 16 år og derfor skal købe ens første Knallert nogensinde?


Ja Der er stor forskæl på knallert/scooter for hvordan køre egenskaberne er.
Det er forskælligt fra køretøj til køretøj.


Jeg kan kun sige find først en knallert du kan lide i udsenet og dernest prøve den og se om du syndes at den køre som du ville have det.

1 Accelration.
2. Bræmse.
3. Afjedring.
4. Sider man godt ?..
5. Kan du smide den rundt i svingene uden du skal bræmse helt op ??...



Alle sådan nogle ting skal du prøve på de køretøjer du er ude og se på.


Mvh Dennis
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#7
Poulsen48 Skrev:Ja Der er stor forskæl på knallert/scooter for hvordan køre egenskaberne er.
Det er forskælligt fra køretøj til køretøj.


Jeg kan kun sige find først en knallert du kan lide i udsenet og dernest prøve den og se om du syndes at den køre som du ville have det.

1 Accelration.
2. Bræmse.
3. Afjedring.
4. Sider man godt ?..
5. Kan du smide den rundt i svingene uden du skal bræmse helt op ??...



Alle sådan nogle ting skal du prøve på de køretøjer du er ude og se på.


Mvh Dennis

Ok, når man nu går ud og køber brugt, hvad skal man så være opmærksom på, selfølgelig skal knallerten være flot og skulle kunne køre flydene, men er det andet, måske noget man ikke lige ligger mærke til?
Svar
#8
Lipsun Skrev:Ok, når man nu går ud og køber brugt, hvad skal man så være opmærksom på, selfølgelig skal knallerten være flot og skulle kunne køre flydene, men er det andet, måske noget man ikke lige ligger mærke til?


Ja sæt dig op på den og læg mærke til og du syntes at styret sider rigtig eller forkert.
Du behøver ikke være prof for at kunne mærke at der er noget galt hvis der er noget galt.

2. Når du køre en tur så køre en lille tur uden styrthjælm for at høre efter mislyde fra evtelle lejer.


Og sidst men ikke midst tjæk stel nr hos politiet.
Og evt spørg efter hans forsikrings bevis så du kan se om der er forsikring på den eller ej.



Mvh Dennis
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#9
Nu er jeg af typen der tar hjelm på for at trække dyret ud af garagen Smil. Derfor synes jeg ikke det er klogt at køre uden.... Men en tur på støtteben og lidt gas kan vel også gøre det ?

Sælger har også meget at skulle have sagt Blink med øjet ( Hellere gammelfar end "Brian" ) Forstå mig ret Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hejsa..



:thumpup: over at du ik vil køre prøvetur uden hjelm, det med lejer og evt. mislyde kan høres når den stor på centerstøttefoden.

Selvfølgelig skal du se efter standen på den, samt tjekke stel nr hos politiet. FØR den bliver startet mærker du lige på udstødningen, hvis den er lun eller varm kan det skyldes at den evt. har svært ved koldstart.

Jeg har selv lige købt ( brugt ) en speedfighter 45ére, syndes man sidder skide godt på¨den.

Hvis du kender nogle som har forstand på scooter/knallert, så tage vedkomme med så du ik køber katten i sækken.

Husk Speedfighter i vandkølet udgave ik fås som 30ére.

Hvis du falder over en så kan du jo lægge en ind, så kan vi hjælpe dig lidt med råd vejledning ( dog kun udfra beskrivelse og billed ).

Jeg erfarede da jeg selv skulle købe stumper til min, at prisen på delene originalt var meget høje i forhold til de uoriginale.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#11
Tempo Skrev:Hejsa..



:thumpup: over at du ik vil køre prøvetur uden hjelm, det med lejer og evt. mislyde kan høres når den stor på centerstøttefoden.

Selvfølgelig skal du se efter standen på den, samt tjekke stel nr hos politiet. FØR den bliver startet mærker du lige på udstødningen, hvis den er lun eller varm kan det skyldes at den evt. har svært ved koldstart.

Jeg har selv lige købt ( brugt ) en speedfighter 45ére, syndes man sidder skide godt på¨den.

Hvis du kender nogle som har forstand på scooter/knallert, så tage vedkomme med så du ik køber katten i sækken.

Husk Speedfighter i vandkølet udgave ik fås som 30ére.

Hvis du falder over en så kan du jo lægge en ind, så kan vi hjælpe dig lidt med råd vejledning ( dog kun udfra beskrivelse og billed ).

Jeg erfarede da jeg selv skulle købe stumper til min, at prisen på delene originalt var meget høje i forhold til de uoriginale.





Mvh
Tempo


Hvis nogen lejer er ved at være færdige så kan det sagtens være svært og høre hvis man har styrthjælm på.

Vi snakker heller ikke en tur på flere km uden hjæl vi snakker altså kun om ca 50 meter.
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#12
Tjaa det er jo bare "vores" mening, har man ikke meget erfaring med at køre, og det er glat (som det jo er) så er 50 meter nok Blink med øjet.
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar


Forum spring: