Søg Garagen Hej Gæst! Register

45ér til mc ?
#1
Hej BS,som overskriften hentyder til.Må/Kan man få en 45`er Knalle lavet om til en mc? Da jeg har en kollega som har ombygget sin 45`er for lige så mange penge som han har givet for den,ca.19.000 kr. Med noget lækkert affjedring og dyre bremser osv.Håber der er nogle der sidder med svaret derude,måske dig kragen :wink:
Livet er den bedste pædagog
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
TAX Skrev:Hej BS,som overskriften hentyder til.Må/Kan man få en 45`er Knalle lavet om til en mc? Da jeg har en kollega som har ombygget sin 45`er for lige så mange penge som han har givet for den,ca.19.000 kr. Med noget lækkert affjedring og dyre bremser osv.Håber der er nogle der sidder med svaret derude,måske dig kragen :wink:
Muligheden foreligger, men jeg ved ikke, hvor dyrt det bliver. Hovedreglen er, at såfremt producenten markedsfører en identisk model i EU som mc, vil det "kun" kræve en indregistrering og dermed en afgift. Har man f.eks. en 50ccm knallert, der bortset fra kubik, er identisk med f.eks. en 125 ccm mc, der markedsføres i EU, kan man godt udskifte sin 50ccm motor med en 125ccm motor fra mc-modellen, og få den indregistreret. Da mc'er er pålagt afgifter, vil SKAT dog opkræve en afgift efter, hvad mc'en ville blive, eller bliver solgt for i Danmark. Hele processen med køb og montering af ny motor, og afgift, vil dermed næppe kunne svare sig.

Har man ændret knallerten efter "fri fantasi", så der ikke markedsføres en lignende i EU, som mc, vil det kræve en typegodkendelse, eller en accept fra producenten. Hvis man selv skal stå for de tekniske procedurer med en ny typegodkendelse, taler vi sikkert om udgifter på + en kvart million. Man kan normalt bede SKAT om en forhåndsvurdering, og motorkontoret om vurdering af, hvorvidt ombygningen kræver ny typegodkendelse.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Takker for dine altid saglige svar Kragen,det vil jeg hermed gå videre med :bow:
Livet er den bedste pædagog
Svar
#4
TAX Skrev:Takker for dine altid saglige svar Kragen,det vil jeg hermed gå videre med :bow:
Vi er godt nok ikke så dygtige, som dem ovre på "Clearer Goose Tilt" - men vi forsøger da vores bedste Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
kragen Skrev:Vi er godt nok ikke så dygtige, som dem ovre på "Clearer Goose Tilt" - men vi forsøger da vores bedste Griner
Er sikker på du er sarkastisk nu Kragen,men ved ikke hvad "Clearer Goose Tilt"Står for :oops:
Livet er den bedste pædagog
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
TAX Skrev:Er sikker på du er sarkastisk nu Kragen,men ved ikke hvad "Clearer Goose Tilt"Står for :oops:
Ryst posen med bogstaverne, og sarkasmen vil gå op for dig :wink: . Nogle, nøjes med, at sige SG.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: