Søg Garagen Hej Gæst! Register

Reperation af Bautian Benda 4-takter - hvor
#1
Hej

Jeg har en brugt Bautian Benda, der ikke vil starte ved brug af tændingen. Den kan godt kickstartes med lidt held og køre. Jeg kan også godt slukke og tænde den et par gange, når den er varm, men den dør efter et par gange. Jeg har ikke kunne starte den med tænding, hvis den har stået stille.

Batteriet har jeg skiftet og det er ikke der fejlen ligger. Den hoster i starten, men det er ligesom om, at den mangler at få "stødet" som får den i gang. Jeg har også prøvet med karburatorsprit, hvis det var pga. kondens.

Den er kun 6 mdr. gammel, men der er íkke garanti på den. (Den korte historie er, at jeg har købt den af en nar i Slagelse, uden garanti viser det sig).

Er der nogen, der ved, hvor man kan få sådan en Bautian repareret i nærheden af Amager? - hvis det kan betale sig overhovedet?

Med venlig hilsen
Lise Eriksen
Med venlig hilsen
Lise, Amager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Lise Skrev:Hej

Jeg har en brugt Bautian Benda, der ikke vil starte ved brug af tændingen. Den kan godt kickstartes med lidt held og køre. Jeg kan også godt slukke og tænde den et par gange, når den er varm, men den dør efter et par gange. Jeg har ikke kunne starte den med tænding, hvis den har stået stille.

Batteriet har jeg skiftet og det er ikke der fejlen ligger. Den hoster i starten, men det er ligesom om, at den mangler at få "stødet" som får den i gang. Jeg har også prøvet med karburatorsprit, hvis det var pga. kondens.

Den er kun 6 mdr. gammel, men der er íkke garanti på den. (Den korte historie er, at jeg har købt den af en nar i Slagelse, uden garanti viser det sig).

Er der nogen, der ved, hvor man kan få sådan en Bautian repareret i nærheden af Amager? - hvis det kan betale sig overhovedet?

Med venlig hilsen
Lise Eriksen

Hej Lise

Jeg vil klart anbefalde dig at tage den ud til Scoot forhandleren som ligger i Rødovre websiden: www.scoot.dk / www.scootshop.dk , de kan sikkert hjælpe dig med at få den lavet, han sælger selv Benda modellen, måske er din scooter selv købt der af den person som har solgt dig der.
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
#3
Kunne det muligvis være ventilerne der skulle stilles??
Svar
#4
Tusind tak for gode svar.

Jeg vil kigge på ventilerne og så ellers køre den til Rødovre.

Måske skulle jeg også lige lære mig et og andet om motorer :-)

Men tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Lise, Amager
Svar
#5
Lise Skrev:Tusind tak for gode svar.

Jeg vil kigge på ventilerne og så ellers køre den til Rødovre.

Måske skulle jeg også lige lære mig et og andet om motorer :-)

Men tak for hjælpen.
Har du mod på det, kan du se, hvordan det gøres her:
http://www.youtube.com/watch?v=LSL3dhg96m4

Det er godt nok på en Super8, men det hele ligner din til forveksling. Den korrekte afstand er dog 0,08mm. Har du ikke et søgeblad på 0,08mm, kan du bruge et på 0,1mm.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: