Søg Garagen Hej Gæst! Register

Yamaha 4 gear
#1
Hej kan man lave sin yamaha dx 50 om til modellen med drejeventil hvis man bare skfter krumptap, eller er der nogen der har en bedre forklaring på hvordan man kan gøre. Udover at købe en anden motor.
mads
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Uha det er en sjælden model den med drejeventil. Jeg har kun set et eksemplar af den i mine unge dage som knallertkører.
Jeg vil sige at det nemmeste er at skifte motoren ud, da delene er sjældne og kostbare at anskaffe enkeltvis. Dog vil det sikkert være mindst lige så svært at finde en velfungerende drejeventilsmotor, med tilhørende udstødning (denne var lidt speciel, da det er en oplagt).
Må man spørge om årsagen til at du vil have drejeventil, istedet for den alm motor ?
Svar
#3
Tror du skal vende blikket mod Sverige, Norge Tyskland eller Holland, hvis du vil ha' en drejeventil motor der er rimelig ny, da modellerne mig bekendt blev importeret til de nævnte lande, nogle år længere end i DK. Smil

Personlig foretrak jeg selv den almindelig motor, på begge de Yamaha'er ( årg. 79) jeg havde. Den er lidt nemmere at ha' med at gøre, synes jeg.


Her lidt informationer om den:
Drejeventilmotor.
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: