Søg Garagen Hej Gæst! Register

EU45 kørekort
#1
Idag er det sådan - efter hvad jeg har læst - at du kan tage f.eks. MC kørekort, hvis du mister bilkørekort, i stedet for at skulle op til ny prøve. Et kørekort til anden katagori, vil også fungere som at kørekortet bestås.

Når nu vi får EU45 kørekort, vil man så hvis man mister bilkørekortet, bare kunne tage et EU45 kørekort, og så bestå det?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Super 8 Skrev:Idag er det sådan - efter hvad jeg har læst - at du kan tage f.eks. MC kørekort, hvis du mister bilkørekort, i stedet for at skulle op til ny prøve. Et kørekort til anden katagori, vil også fungere som at kørekortet bestås.

Når nu vi får EU45 kørekort, vil man så hvis man mister bilkørekortet, bare kunne tage et EU45 kørekort, og så bestå det?
Den går ikke :P . En ubetinget frakendelse af føreretten i en periode, gælder for retten til at føre alle motordrevne køretøjer, hvortil der kræves kørekort, i hele perioden. Er man således ubetinget blevet frataget føreretten i 2 år, kan man ikke i de 2 år bare tage kørekort til en anden kategori. Det eneste motordrevne køretøj, man i perioden må føre, er en lille knallert. Mister man kørekortet ubetinget, kan man endvidere risikere, at skulle begynde forfra med at tage kørekort til alle de kategorier (køretøjer), man før havde kørekort til, altså ikke bare tage et nyt kørekort, og automatisk få de gamle kategorier tilbage.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Det jeg tænker på er generhverv. Jeg har læst, at du kan generhverve dit bilkørekort, hvis du tager et MC kørekort, eller anden form for kørekort.
Svar
#4
Super 8 Skrev:Det jeg tænker på er generhverv. Jeg har læst, at du kan generhverve dit bilkørekort, hvis du tager et MC kørekort, eller anden form for kørekort.
Hvis det er generhvervelse på betinget af en orienterende køreprøve, kan det godt lade sig gøre - men altså ikke ved en ubetinget frakendelse af føreretten.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: