17-01-2010, 20:06
Hej
Jeg overvejer at købe en helt ny Yamaha NEOS i 45-udgaven. Den vil blive afdroslet til ca. 55 km/t, eller så tæt på man kan komme .
Den vil primært blive brugt til småture >5 km. og enkelte lange ture <20 km, og sandsynligvis stå stille hele vinterperioden. Benzinøkonomien betyder derfor ikke noget.
1. Vil det være bedst at vælge 2- eller 4-takt?
2. Kan man forvente at enhver OK knallertmekaniker kan justere ventiler og andet almen service på en Yamaha 4t-motor? (Har en knallertforhandler med godt ry "i baghaven", men 50 km til nærmeste aut. Yamaha-forhandler.. Har søgt på forum, men kan ikke finde svar.)
3. Yamaha er vist ret dyrt i dele og service, vil det give mening at vælge fx. en Piaggio NRG med den simpleste motor, ifht. økonomi - inkl. værditabet om 2-3 år hvor jeg sikkert sælger den?
På forhånd mange tak for svarene.
Jeg overvejer at købe en helt ny Yamaha NEOS i 45-udgaven. Den vil blive afdroslet til ca. 55 km/t, eller så tæt på man kan komme .
Den vil primært blive brugt til småture >5 km. og enkelte lange ture <20 km, og sandsynligvis stå stille hele vinterperioden. Benzinøkonomien betyder derfor ikke noget.
1. Vil det være bedst at vælge 2- eller 4-takt?
2. Kan man forvente at enhver OK knallertmekaniker kan justere ventiler og andet almen service på en Yamaha 4t-motor? (Har en knallertforhandler med godt ry "i baghaven", men 50 km til nærmeste aut. Yamaha-forhandler.. Har søgt på forum, men kan ikke finde svar.)
3. Yamaha er vist ret dyrt i dele og service, vil det give mening at vælge fx. en Piaggio NRG med den simpleste motor, ifht. økonomi - inkl. værditabet om 2-3 år hvor jeg sikkert sælger den?
På forhånd mange tak for svarene.