Søg Garagen Hej Gæst! Register

Arbejds Prøvning
#1
Jeg er kommet i et "tilbud" fra jobcenteret i Gladsaxe fordi jeg er sygemældt og har en dårlig venstre skulder, jeg har også tit ondt i ryggen og nogen gange i narken.
Nå men i onsdags skulle man i Fitness center oven på Gladsaxe Svømmehal og hviste ikke hvad det gik ud på.
Først skulle jeg gå så løbe på løbe bånd og i en Ro maskine og en maskine til ryggen og en til narken ,bagefter skulle jeg ligge på en stor bold hvor jeg skulle løfte venstre ben og højre arm og omvændt.
Og alt i mends spørere fyseterpauten om det gjore ondt nogen steder desvære hvade jeg haft godt 5 dage inden hvor jeg kun hvade få smærter så det var svært at sige at der var nogen store problemer når man ikke hvade særligt ondt.
Men natten til torsdag kunne jeg ikke sove for smærter i skulderen som gik helt ud i fingerne og det prikkede i fingerne.
Jeg hvade en til torsdag til lægen kl 13 men var der nede ved 8 tiden da jeg hvade så ondt men måtte komme tilbage kl 13.
Vi skulle entlig have talt om jeg hvade fådet en depression men kunne ikke koncentrærer mig om noget fordi jeg ikke hvade sovet om natten.
Min læge ringede til KVM Huset i Herlev oven på Posthuset og sage at jeg hvade det helt af HT og jeg må ikke belaste muskler fra livet og op nu og jeg går og vænter på en kikkert undersøgelse/ultralyd i skulderen da der er en skade inde i ledet i skulderen.
Og hun hvade skrevet til Jobcenteret/Kommunen at de skulle vænte til at jeg var blevet opereret med en arbejds prøvning.
Men det lader til at de har overhørt min læges anbefaling, jeg skal møde kl 11.00 i morgen i Herlev hos KVM Huset og man skulle have trænings tøj med men det vælger jeg at lade blive hjemme for jeg kan ikke se hvad jeg kan lave når jeg ikke må noget med overkroppen fra livet/beltestedet og op.
Så jeg har tænkt mig at bare måde op, jeg skal også ringe til en Physikiater i morgen kl 12 som jeg har fådet en hendvisning til men jeg er bange for at de kan finde på at tage mine sygedagpenge fra mig nu når jeg ikke kan noget men så må jeg tage i A-Kassen hvids det sker.
Pt er min læge heldigvis på min side og hun er den eneste som holder hånden over mig, jeg måtte også have nogle smærte stillende piller fordi jeg ikke kunne holde ud at være nogen steder.
Pt kan jeg ikke se mig selv på et arbejds marked merer hved heller ikke hvad chancen er for at fungerer normalt når jeg er opereret, jeg er helt øgelagt shykisk og physisk efterhånden og har snart fådet nok af at blive kørt rundt med næsen ,jeg gangterer ikke for at der kan komme øretæver i luften eller at jeg blåt sviner dem verbalt til det første gavner intet men hvids klappen går ned kan det ske håber jeg dog ikke.

Hvor meget skal man finde sig i når man slet ikke må lave noget altså det eneste jeg kan bruge deres tilbud til er massage og varmtvands bassenget i svømmehallen som de har sagt at vi får lov til at bruge men hved ikke om det er på forbehold af at man bruger motions centeret som jeg ikke kan bruge til noget som helst.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Lyder godt nok træls


Trår du skal ringe til dem og sige det som det er og at de evt kan få en læge erklæring om nødvendigt.


Og så vente til at du har været til den der scanning.




Mvh Dennis
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar
#3
Ja men lægen har talt med dem i Torsdags og jeg skal møde op i morgen men har da ikke tænkt mig at samarbejde når de ikke gidder at rette sig efter noget.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#4
Du må aldrig sige nej til hvad kommunen smider i hovedet på dig, sig hellere det vil jeg gerne prøve, så du viser vilje til at samarbejde, så kan du altid sygemelde dig bagefter, beklager men sådan er verden skruet sammen.

Hvad din læge eller andre special læger kommer med af dokumentation omkring dit helbred, bliver i 8 ud af 10 tilfælde kasseret af den siddende lægekonsulent i kommunen, de ved meget bedre en alverdens special læger tilsammen.

Det kræver et godt helbred at være syg og komme i vejen for systemet i DK Ked af det
Svar
#5
Kedelig historie Johannes, men du mærker systemet på den hårde måde. De "skider" på hvad du evt fejler. Du SKAL bare i arbejde. Jeg har jo også været igennem "møllen" utallige gange. Pas på med ikke at møde op til det aftalte, eller at sige nej det gider/kan jeg ikke, for det kan få konsekvenser for dine syge/dagpenge.

Var selv uhyggelig tæt på at miste min fleksydelse, på grund af flere kontroverser med en sagsbehandler på jobcenteret, der død og pine ville ha' mig ud af systemet (i alm. arbejde på fleksydelse), så hun kunne få sin "bonus" for det. Jeg måtte på et tidspunkt stå skoleret i kommunen, fordi jeg blev kaldt ugidelig, brokkehoved og meget andet i den dur, da jeg bad om en stol og et bord der kunnes justeres i den virksomhed jeg var sendt ud til (arbejdsprøvning), så jeg kunne sidde og pakke ting uden problemer.

Jeg bad om at sagbehandleren i kommunen tjekkede mine papirer for at se om jeg var noget af det nævnte, desuden fik hun jo så min side af historien, der førte til samtale hos kommunen. Efter 2 dage blev jeg igen kaldt til samtale i kommunen og her snakkede vi så i 2 stive timer, om hele mit forløb siden jeg kom i fleksjobsystemet, og der var ingen anmærkninger overhovedet fra andre steder jeg havde været, så hun rev klagebrevet fra sagsbehandleren på Jobcenteret i stykker, og gav hende en røffel istedet Grin.

Kan kun sige, det var godt jeg efter 7 arbejdsprøvninger og 2 helbredstest på 4½ år, blev tilkendt førtidspension.

Held og lykke på din videre færd igennem systemet, der for det meste træder på folk der allerede ligger ned.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ja det er noget godt møg for jeg oplever det som i skriver at de nærmest ved bederer en ens læge og de skider en ned af ryggen men jeg møder op ikke en skid merer.
Og har også tænkt mig at sige hvad jeg mener om dem hvids de prøver på noget syntes bare ikke at det er rimligt når man står på vippen til en opration som vil kunne gøre en arbejds dygtig så hvorfor i hulen vænter man ikke på at dette har fundet sted da alt andet vil give falsk resultat og problemer med at bogeren vil danse efter deres pipe.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#7
Johannes Johansen Skrev:Ja det er noget godt møg for jeg oplever det som i skriver at de nærmest ved bederer en ens læge og de skider en ned af ryggen men jeg møder op ikke en skid merer.
Og har også tænkt mig at sige hvad jeg mener om dem hvids de prøver på noget syntes bare ikke at det er rimligt når man står på vippen til en opration som vil kunne gøre en arbejds dygtig så hvorfor i hulen vænter man ikke på at dette har fundet sted da alt andet vil give falsk resultat og problemer med at bogeren vil danse efter deres pipe.

Hvis du nægter at møde op, så ryger dine sygedagpenge, og du er henvist til bistandshjælp, og så er du først rigtig på røven, for at sige det lige ud.
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
Ja ja skal nok møde op men det er også det eneste som jeg gør.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#9
Problemet er at jeg stadig også lider af bløde ledbånd og det eneste der blev gjort noget ved da jeg var barn var at jeg skulle gå i special sko med indlæg i ,det gjore jeg til jeg var 18 år men så var jeg til to undersøgelser hvor jeg fik tudet ørene fulde af at jeg var rask selv om jeg kunne bøje fingerne helt bag over næsten.
Så efter godt 12 år med uddandelse og job så kan jeg ikke arbejde det syntes jeg ikke er særlig fedt jeg kan ikke se hvad for et arbejde jeg kan udfører når jeg har det sådan.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Nå men det gik fint nok i dag vi skulle bare lave nogle øvelser på en bold kan godt mærke det lidt i armen men nu får jeg også nogle piller for smærterne så jeg ikke falder helt fra hinanden.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#11
Selvom det hele ser sort ud i øjeblikket, så er der altså intet andet, at gøre, end at tage det, som det kommer, og så finde lidt trøst i, at andre, der har det endnu værre, er kommet igennem det. Som andre har nævnt, er systemet sådan, at man værs'go har at gøre, hvad kommunen befaler. Ellers klapper de kassen i, og forsøger, at sende "udgiften" videre til staten. Du skal dog ikke finde dig i hvad som helst. Hvis de ude ved Vibeke Munk vil have dig til, at udføre gymnastiske øvelser, din læge har forbudt dig, at udføre, skal du selvsagt gøre dem opmærksom på, at din læge har sagt, at det må du ikke. Overtager de så ansvaret, må du jo under jammer og klage forsøge, at udføre øvelserne "efter bedste evne", og så meddele det til din læge.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
Ja jeg padsede også på min venstre skulder og arm i dag da vi lavede øvelser på boldene og der er nogen der ude som har det værer en mig det er da en trøst.
Jeg måder også bare op, de sage også i dag det var godt at jeg kom men fik ikke nogen undskyldning oven på mine smærter det hvade ellers været padssende.
Men jeg sage ikke noget grimt til den det fører jo heller ikke til noget ,om man får en økonomisk gevindst ud af at deltage hvad jeg ikke.
Men lidt sjov fik man da ud af at lave øvelser på de bolde Griner jeg skal der ud igen i morgen til et fordrag i smærte håndtering så må man se om det kan bruges til noget og til boldt træning onsdag igen.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar


Forum spring: