Søg Garagen Hej Gæst! Register

TUN TUN TUN :D
#1
Heeej BS

Jeg har lige noget jeg ville høre om i kunne hjælp mig med Smil

Hvad opsætning kan i anbefalde mig, til en PGO hot 50
Den køre ca 75kmt nu men vil gerne have den til at køre omkring de 100, 130 stykker
Alt er std kun pillet skive og plump
& vil ikke bruge meget mere end 4000/5000kr
Håber i har en god opsætning Smil



Mvh
Mark

P.S
Det er en 45 scooter Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
MarkVenus Skrev:Heeej BS

Jeg har lige noget jeg ville høre om i kunne hjælp mig med Smil

Hvad opsætning kan i anbefalde mig, til en PGO hot 50
Den køre ca 75kmt nu men vil gerne have den til at køre omkring de 100, 130 stykker
Alt er std kun pillet skive og plump
& vil ikke bruge meget mere end 4000/5000kr
Håber i har en god opsætning Smil



Mvh
Mark

P.S
Det er en 45 scooter Smil


Vil anbefale dig et MC kort hvis du da ik har det, og så en MC`er, da det efter min meníng er sygt at en scooter skal op i de hastigheder
Svar
#3
Ja der er mange måder at komme i avisen på under annoncerne "RIP"...

Iøvrigt kan man få udemærket 'TUN' på dåse nede i supermarkedet :food: ..

Jan Grin .
Interesser: Scootere og lave computerspil, se selv her: http://virtuchat.com eller min samling på: http://bensoe.dk/MaxiKnallert/ og min GTA billedsamling: http://bensoe.dk/GTA/ ...
Garage: http://www.billig-scooter.dk/garage.php?id=433
Svar
#4
Hahahaha :S

Jeg skal sku heller ikke have den på vejen
Den skal kun køre bande race


Jan: Den med TUN den var sku god haahahaha
Svar
#5
Er med på en lytter da jeg overvejer at tune min lidt.

Altså bare så den kommer op at rende 80 km/t uden knæk rør og power luftfilter
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
MarkVenus Skrev:Heeej BS

Jeg har lige noget jeg ville høre om i kunne hjælp mig med Smil

Hvad opsætning kan i anbefalde mig, til en PGO hot 50
Den køre ca 75kmt nu men vil gerne have den til at køre omkring de 100, 130 stykker
Alt er std kun pillet skive og plump
& vil ikke bruge meget mere end 4000/5000kr
Håber i har en god opsætning Smil



Mvh
Mark

P.S
Det er en 45 scooter Smil
Hvis du vil op på den vanvittige fart, skal der ofres mere, end du er villig til at betale - både i liv og lemmer, og i forandringer på maskinen.

100-130 km/ vil groft sagt kræve, at du skifter det meste af din motor ud med noget større/kraftigere, og evt. skal montere væskekøling. Hertil kommer ændring af stel og bremser m.m.

Hvis du kører med standardopsætning, bortset fra skiven og plumpen :? , er de 75 km/t nok kun på speedometeret :wink: . Et 70 kit, anden karburator, anden lydpotte, vil nok give dig ca. 80-85 rigtige km/t. De yderligere ekstra 50 km/t, bør du nok bare fortsætte med at drømme om.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
100-130 er relativt hurtigt og relativt farligt på en Hot50. Er ret sikker på at du vil sys det er ubehageligt at kører SÅ hurtigt på en hot. Men lad det nu ligge Smil

Hvis du skal have den derop kræver det væsentlige ændringer. Du skal have noget voldsomt cylinderkit på i for af polini evo el. lign. Prisen på denne i sig selv er vist 1700-1900 kr.. Dertil kommer alle de mange andre ting du skal have på for at den kan følge med. Og dertil kommer så montage udgifter og indstilling, med mindre du kan det selv Smil
Casper Sigaard.
Svar
#8
Der er MEGET stor forskel på at få en scooter til at køre 100 eller 130, de sidste 30 i timen fra de hundrede er MEGET dyre, og kræver meget tid og en del viden omkring det man laver.
Svar
#9
Tag et kig på dette link

http://www.kreidler-easyrider.webbyen.dk...de=2595151

Og en hot 50 er ikke en 45

Altså der findes og så en 45 model af hot 50 men den hedder big max
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
PGO hot 50 Opsætning



Stage6 steetrace 70cc Ø12 DKK 749,00
Yasuni Z Alu Minarelli Vandret DKK 1,013,00
Stage6 Torgue Control MKIT 107mm DKK 549,00
Malossi Multivar DKK 485,00
Motoforce Evolution krumtap DKK 849,00
Stage6 19mm Black Edition DKK 599,00


IALT : DKK 4244


Det er den opsætning jeg har tænkt på og den skulle give en fart på 120kmt
Svar
#11
MarkVenus Skrev:PGO hot 50 Opsætning



Stage6 steetrace 70cc Ø12 DKK 749,00
Yasuni Z Alu Minarelli Vandret DKK 1,013,00
Stage6 Torgue Control MKIT 107mm DKK 549,00
Malossi Multivar DKK 485,00
Motoforce Evolution krumtap DKK 849,00
Stage6 19mm Black Edition DKK 599,00


IALT : DKK 4244


Det er den opsætning jeg har tænkt på og den skulle give en fart på 120kmt
Hvorfor ikke ofre de 24.000 kr. et komplet Cateno Miano twin-cylinder kit koster :P

Så vidt jeg ved, er din Stage6 Stretrace en støbejernscylinder fra Athena :P . Så hvor er udgiften til bluprintning og portning, samt ombygnigskittet til vandkøling, hvis du håber på 120 km/t? Det er endvidere tvivlsomt, om en 19mm karburator kan føde nok. Skal du op på dine 120+, kan det nok ikke gøres med mindre end 12-15+ hk, hvilket du ikke får presset ud af din cylinder og opsætning. Så skal du nok over i noget TPR eller MHR 70ccm, med dertil hørende udstødning, karburator, krumtap, tænding m.m. Det undrer mig stadig, at der ikke er nævnt noget om affjedring, bremser og forstærkninger Fortvivlethock:

Og så lige en løftet økonomisk pegefinger. Hele maskinen kan/vil blive konfiskeret første gang, du bliver snuppet.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
Jeg har valgt ikke at sætte det på fordi jeg har en gas dæmper på til 4000kr og stelet er hos en smed lige pt

Jamen jeg vil meget gerne have jerse meninger til hvad i syns jeg skal bruge på den for at få den helt om på den fart
Svar


Forum spring: