Søg Garagen Hej Gæst! Register

Eftersyn af diverse dele på min Baotian?
#1
Hej BS

Min scooter har nu rundet de 3000 km, på min Baotian Rebel fra sidste år, 2008 model, den har været sidst til servicetjek d. 3 April 2009 (den lille service), så jeg vil gerne vide hvornår jeg skal/bør skifte mine varioruller, skifte motorolie, Gearolie, og samt rense mit luftfilter? Bør jeg gøre det indenfor den nærmeste tid eller hvad siger i?
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Micras Skrev:Hej BS

Min scooter har nu rundet de 3000 km, på min Baotian Rebel fra sidste år, 2008 model, den har været sidst til servicetjek d. 3 April 2009 (den lille service), så jeg vil gerne vide hvornår jeg skal/bør skifte mine varioruller, skifte motorolie, Gearolie, og samt rense mit luftfilter? Bør jeg gøre det indenfor den nærmeste tid eller hvad siger i?


Hehe, allerede :-) 3000km siden 08, ruller osv skiftes ved hver 3000km så vidt jeg ved :-)
Svar
#3
Ville mene at du skulle skifte disse dele:

Skift Olien (Det vigtigt at den bliver skiftet hyppigt)

Skift rullerne (De er, med al respekt for baotian, sikkert af lidt billigere kvalitet og dermed slidte. Dette kan medføre dårlig trækkraft)

Kontrollér drivremmen (Den er højst sandsynligt OK, men tjek den alligevel for mørning/Revner, skift om nødvendigt)

Skift tændrør og tændrørshætte (Dette er, som meget andet, sliddele og bør skiftes for at være på den sikre side.. Det ikke sikkert at det er nødvendigt, men det modvirker at den scooter pludselig skulle sætte ud og lign.)

Kontrollér, og Justér dine ventiler hvis det er nødvendigt (Det er vigtigt at de står som foreskrevet)

Kontrollér dit luftfilter (Et tilstoppet luftfilter forhindrer at motoren kan "Ånde" og derved kører den dårligt)

Kontrollér standen på dine bremseklodser og bremsebakker (Bliver dette slidt HELT NED så det til sidst er metal mod metal kan det blive en bekostelig affære)

Giv diverse bolte fedt, smør bevægelige dele og tjek dæktryk osv. Med dette er du godt på vej Smil
Casper Sigaard.
Svar
#4
Endelig husk det skide tændrør!!
Min havde kørt ca 4000km med det orginale tændrør
Her er vad der skete og det er også en bastion.

http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...&highlight=
Svar


Forum spring: