Søg Garagen Hej Gæst! Register

Rystelser ved lave omdr. (variomatic-kobling)
#1
Hej på forum.

Jeg har fornylig købt en T-REX 110, og den kører rigtig godt, og har et ganske fint bundtræk.
Men det er som om, den ryster og vibrerer en del ved ca. 3000 omdr., hvilket svarer til ca. 30 km/t, disse rystelser forsvinder dog efterfølgende som omdr. stiger og hastigheden øges.

Jeg mener, at det kommer nede fra koblingen/variomaticen. Men ville blot høre om det var normalt, eller om det er noget jeg skal tjekke efter?

Scooteren har ikke kørt særlig meget (ca. 400 km).

En anden ting, som jeg undrer mig over er, at jeg har ca. kørt 80km, men tankmåleren viser allerede halv tank. Er dette normalt, eller er måleren instillet forkert? Den burde jo købe omkring 30 km/t på en liter. dvs. at nålen burde være mellem fuldtank og ½ tank, sådan ca.

Forsat go' weekend,

Venlig hilsen,
Kim A.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Benzinmåleren er hamrende upræcis. Jeg har selv lige anskaffet sådan en fætter, og når nålen ligger på bundstoppet og har gjort det i et stykke tid, ja, så er der stadigt 2 liter i tanken.

Du skal nok regne med 25-28 km/l alt efter kørestil. 80 km er dermed 3 liter (3x25=75 km), og så er du jo fint på halv tank.

jeg har det samme shake - og ifølge forhandler skyldes det simpelthen den lille motors kræfter - der er simpelthen et resonanspunkt i maskinen dér - og sådan er det bare - det er et bevis på den lille motors ydeevne.
Svar


Forum spring: