Søg Garagen Hej Gæst! Register

Problemer med vejret idag?
#1
Ja jeg ville da lige oprette en tråd så vi kunne skrive lidt om vores transport idag via scootere. (hvis der da er andre end mig der har turdet det :P)

For mit vedkomne gik starten fint, jeg nåede cirka 7 km ud af en 9 km's strækning da det første problem meldte sig. Mit gaskabel satte sig. I Første omgang tænkte jeg at det var da underligt da jeg havde hældt karburator sprit på 2 dage inden, men jeg var jo så nød til at styre mig igennem trafikken mens karburatoren sad fast med 1/4 gas cirka, og jeg skal love for at det var lidt af en opgave at få styr på den, især når man skulle dreje og bremse ned! Ond

Men nå, det gik da. Jeg var bare så dum at jeg ikke spurgte min værkfører om jeg måtte køre scooteren ind så den kunne stå lunt og tørt, så da jeg skulle hjem ja så kunne scooteren ikke starte og gashåndtaget sad stadigvæk urokkeligt fast!

Så jeg kørte den ind i værkstedet og prøvede at varme gaskabel konsollen op med en varme pistol, den blev godt lun, men ingen reaktion så prøvede jeg nede ved karburatoren for at se om det skulle hjælpe, men nej heller ingen reaktion der Ked af det

Så jeg måtte ringe til min far og bede ham om at hente mig, og så håber jeg at jeg kan få liv i den i morgen.

Hvis nogen har nogen fifs, til mig problem må i da endelig gerne fyre løs :P
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
ChemicalBoy Skrev:Ja jeg ville da lige oprette en tråd så vi kunne skrive lidt om vores transport idag via scootere. (hvis der da er andre end mig der har turdet det :P)

For mit vedkommende var der ingen problemer med scooteren overhovedet. Den føltes dybfrossen da jeg trak den frem og børstede sneen af, men den startede med et let tryk ganske som den plejer. Til gengæld er det ikke så nemt at køre på glatte veje med variator. Man skal virkelig være forsigtig med gassen for ikke at powe slide ud over det hele. Jeg kan godt være lidt misundelig på gear-knallerter med manuel kobling i denne slags vejr...


ChemicalBoy Skrev:Hvis nogen har nogen fifs, til mig problem må i da endelig gerne fyre løs :P
Lyder som vand i kablet. Jeg ville skifte det asap.

8)
Svar
#3
Runnerdude Skrev:Lyder som vand i kablet. Jeg ville skifte det asap.

8)

Ja problemet er bare at det er stortset helt nyt og har kun kørt 900 km cirka, jeg tror nærmere at det er lidt fugt der er trængt ind i det, så jeg prøver at give det silikone spray Smil

Ja man skal virkelig være varsom på håndtaget, nok også derfor at mit groede fast. Jeg havde heller ingen problemer med at starte den i morges, eller jeg kunne da godt mærke at der ikke var ligeså meget strøm på batteriet som der plejer at være, men den startede ellers helt fint, og fik lov og stå og pludre i 5 minutters tid Smil

Men det er bare på sådan en dag som idag, man ville ønske man havde sig en kvalitets scooter! Ked af det
Svar
#4
ChemicalBoy Skrev:Ja problemet er bare at det er stortset helt nyt og har kun kørt 900 km cirka, jeg tror nærmere at det er lidt fugt der er trængt ind i det, så jeg prøver at give det silikone spray Smil

Ja man skal virkelig være varsom på håndtaget, nok også derfor at mit groede fast. Jeg havde heller ingen problemer med at starte den i morges, eller jeg kunne da godt mærke at der ikke var ligeså meget strøm på batteriet som der plejer at være, men den startede ellers helt fint, og fik lov og stå og pludre i 5 minutters tid Smil

Men det er bare på sådan en dag som idag, man ville ønske man havde sig en kvalitets scooter! Ked af det
Jeg kan da trøste dig med, at en anden italiensk "kvalitetsmaskine" ikke kom fra Allerød til hovedstaden i morges pga. frossent kabel :oops:

Ups! Jeg glemte at fortælle, at det er en næsten ny Ferrari 355 til 2.500.000 kr.

(Og nej, det er IKKE min, men ejeren blev afhentet af VW LT på gule plader :P )
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
kragen Skrev:Jeg kan da trøste dig med, at en anden italiensk "kvalitetsmaskine" ikke kom fra Allerød til hovedstaden i morges pga. frossent kabel :oops:

Ups! Jeg glemte at fortælle, at det er en næsten ny Ferrari 355 til 2.500.000 kr.

(Og nej, det er IKKE min, men ejeren blev afhentet af VW LT på gule plader :P )

Haha genialt! Grin

Ja VW duer bare! Den er ligeglad med vejret :P
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
kragen Skrev:Jeg kan da trøste dig med, at en anden italiensk "kvalitetsmaskine" ikke kom fra Allerød til hovedstaden i morges pga. frossent kabel :oops:

Ups! Jeg glemte at fortælle, at det er en næsten ny Ferrari 355 til 2.500.000 kr.

(Og nej, det er IKKE min, men ejeren blev afhentet af VW LT på gule plader :P )

Jamen det var da godt, at du kunne få fyren med VW'en til at hente dig. Måske skulle du overveje at supplere din bilpark med noget mere vinterdueligt - en Porche Cayenne, en Range Rover eller noget i den stil. Ferrari'er er sjovere at køre om sommeren...
Smil
Svar
#7
ChemicalBoy Skrev:Ja jeg ville da lige oprette en tråd så vi kunne skrive lidt om vores transport idag via scootere. (hvis der da er andre end mig der har turdet det :P)

For mit vedkomne gik starten fint, jeg nåede cirka 7 km ud af en 9 km's strækning da det første problem meldte sig. Mit gaskabel satte sig. I Første omgang tænkte jeg at det var da underligt da jeg havde hældt karburator sprit på 2 dage inden, men jeg var jo så nød til at styre mig igennem trafikken mens karburatoren sad fast med 1/4 gas cirka, og jeg skal love for at det var lidt af en opgave at få styr på den, især når man skulle dreje og bremse ned! Ond

Men nå, det gik da. Jeg var bare så dum at jeg ikke spurgte min værkfører om jeg måtte køre scooteren ind så den kunne stå lunt og tørt, så da jeg skulle hjem ja så kunne scooteren ikke starte og gashåndtaget sad stadigvæk urokkeligt fast!

Så jeg kørte den ind i værkstedet og prøvede at varme gaskabel konsollen op med en varme pistol, den blev godt lun, men ingen reaktion så prøvede jeg nede ved karburatoren for at se om det skulle hjælpe, men nej heller ingen reaktion der Ked af det

Så jeg måtte ringe til min far og bede ham om at hente mig, og så håber jeg at jeg kan få liv i den i morgen.

Hvis nogen har nogen fifs, til mig problem må i da endelig gerne fyre løs :P

Tja min hot50 som står i aflåst skuer startede efter 3 forsøg på kick starteren og ved første lys kryds var den dog ved at død ud, men efter at ha gasset op lidt kørte den videre ( har karburator sprit i tanken)
Svar
#8
Min ved ikke at det er koldt. Den står pt i 7 grader i skuret og der bliver den nok med det vejr der er nu. Fræksst:
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
#9
mtk Skrev:Min ved ikke at det er koldt. Den står pt i 7 grader i skuret og der bliver den nok med det vejr der er nu. Fræksst:
Godt min står inde i et bryggers om natten med gulv varme :-)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Søren26 skrev:
Citat:Godt min står inde i et bryggers om natten med gulv varme :-)

Jeg troede det hed dæk varme Griner
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
#11
mtk Skrev:Søren26 skrev:
Citat:Godt min står inde i et bryggers om natten med gulv varme :-)

Jeg troede det hed dæk varme Griner

Det kan os godt kalde det :-)
Svar
#12
Hvorfor gør 'Billig-Scooter' ikke alvor af, at lave en fast mappe for Snescootere, med sådan en er det jo nærmest pinligt, hvis noget fryser fast Grin .

Jan :wink: .

PS: Min er gemt helt væk i 3 måneder for det grimme vintervejr 8) ..
Interesser: Scootere og lave computerspil, se selv her: http://virtuchat.com eller min samling på: http://bensoe.dk/MaxiKnallert/ og min GTA billedsamling: http://bensoe.dk/GTA/ ...
Garage: http://www.billig-scooter.dk/garage.php?id=433
Svar


Forum spring: