Søg Garagen Hej Gæst! Register

Vedligeholdelse
#1
Hej alle BS'ere Smil
Jeg fylder 16 her om 2 dage, og har en PGO Hot 50 stående i garagen. Jeg har ikke meget forstand på knallerter, men har tilegnet mig lidt viden i og med jeg har hjulpet min storebror med at gøre den lovlig.
Jeg har lige nogle spørgsmål.
1) Min baglygte virker ikke når jeg kører normalt, men den lyser når jeg bremser? Kan det være en løs forbindelse?
2) Når det er en brugt knallert, skal man jo vedligeholde den godt. Indtil videre ved jeg at påfyldning af olie, samt rensning af luftfilter er vigtigt. Men er det også vigtigt at rense karburatoren ind i mellem?
3) Den olie man fylder på/tapper af bagerst ved kickstarterdekslet, hvad er det for en olie? Vi tappede den, da vi skulle sætte ring i vario, fordi vi ikke vidste om det var nødvendigt eller ej. Nu er der sket det, at den er blevet ødelagt af at stå udenfor. (Olien.) Er det farligt at køre uden?

Undskyld mine mange, og formentligt også dumme spørgsmål, men vil gerne have helt styr på det Smil
PGO Hot 50 med Tornado Skjolde og Bart styr :D
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Tillykke med fødselsdagen og Hot'en.
Det kan være, at din bagpære bare er brændt af, og skal udskiftes. Rens kontakterne i fatningen.
Karburatoren skal ikke renses i tide og utide.
Den olie, du tapper bagerst, er gearolie, og du MÅ IKKE KØRE UDEN, da det vil ødelægge gearet.

PS! Bart-styr er ikke lovligt, hvis det er fastgjort med mellemstykke :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Crozzo Skrev:Hej alle BS'ere Smil
Jeg fylder 16 her om 2 dage, og har en PGO Hot 50 stående i garagen. Jeg har ikke meget forstand på knallerter, men har tilegnet mig lidt viden i og med jeg har hjulpet min storebror med at gøre den lovlig.
Jeg har lige nogle spørgsmål.
1) Min baglygte virker ikke når jeg kører normalt, men den lyser når jeg bremser? Kan det være en løs forbindelse?
2) Når det er en brugt knallert, skal man jo vedligeholde den godt. Indtil videre ved jeg at påfyldning af olie, samt rensning af luftfilter er vigtigt. Men er det også vigtigt at rense karburatoren ind i mellem?
3) Den olie man fylder på/tapper af bagerst ved kickstarterdekslet, hvad er det for en olie? Vi tappede den, da vi skulle sætte ring i vario, fordi vi ikke vidste om det var nødvendigt eller ej. Nu er der sket det, at den er blevet ødelagt af at stå udenfor. (Olien.) Er det farligt at køre uden?

Undskyld mine mange, og formentligt også dumme spørgsmål, men vil gerne have helt styr på det Smil


Dit baglygte har 2 lys, bremse lys og kører lys og lyser den kun mens du bremser skal du ha pære i :-)
Svar
#4
Er det en ny eller Gammel model?
Svar
#5
Hej alle, mange tak for svarene Smil
Jeg skifter pæren her i morgen, for at se om det er det der er problemet Smil
Jeg føler mig meget dum lige nu, at jeg havde glemt at putte ny gearolie på :oops:
- Men heldigivs fik den ikke kørt mere end 50 meter uden. Har selvfølgelig købt noget og hældt 0,11 liter på, som der står i papirerne jeg fik med scooteren Smil
MJENSEN - Det er en ny model.
Og kragen - Ja ved godt at bartstyret ikke er helt lovligt, men mon ikke politiet bærer over med mig, nu når jeg som en af de eneste unge kører med de lovlige 30 kilometer i timen? Smil
PGO Hot 50 med Tornado Skjolde og Bart styr :D
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: