Søg Garagen Hej Gæst! Register

Rengøring af remskiver.
#1
Davs.
Ville lige høre om man må bruge bensin til at rengøre remskiverne i ? Remmen er blevet slidt lidt, og det har resulteret i at noget af "gummi" resterne sidder som fint "støv" på skiverne og remmen fedter lidt for meget. Så hvis man tager remmen af, vasker skiverne i bensin og lader dem tørre, er det så godt nok, eller er bensin for kraftigt ?

Pft. Havoc
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Havoc Skrev:Davs.
Ville lige høre om man må bruge bensin til at rengøre remskiverne i ? Remmen er blevet slidt lidt, og det har resulteret i at noget af "gummi" resterne sidder som fint "støv" på skiverne og remmen fedter lidt for meget. Så hvis man tager remmen af, vasker skiverne i bensin og lader dem tørre, er det så godt nok, eller er bensin for kraftigt ?

Pft. Havoc

Jeg bruger terpentin eller rensebenzin, og det virker efter hensigten. Acetone, kan vist også bruges?
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Takker ! Så skal der gøres rent i variohuset imorgen :P Har lidt rensebenz så bruger bare det.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#4
50cc4ever Skrev:Jeg bruger terpentin eller rensebenzin, og det virker efter hensigten. Acetone, kan vist også bruges?
Jeg hører til den dovne type, hvis jeg ikke har benzin, bruger jeg tantens bremseskiverens, den har jeg normalt en dåse stående af, da skiven ofte trænger. Til selve remmen, bruger jeg remspray fra Würth.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
50cc4ever Skrev:. Acetone, kan vist også bruges?

Vær varsom med acetone på selve remmen. Det er et udmærket affedtningsmiddel til metaldele, men opløser tillige en del plastmaterialer og kunststoffer. Jeg ved ikke præcist hvad en rem er lavet af, men jeg kunne godt forestille mig at der indgår stoffer som kunne svækkes ved brug af acetone...

8)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
@Runner:
Det var umiddelbart også min tanke da jeg tænkte på at bruge bensin. Det er jo trods alt ret kraftigt om det så er 92 eller 95 Grin

Har renset skiverne nu her, og regner med at scooteren får lov til at stå indtil engang i aften, før jeg samler varioen igen. Bare for at være sikker at skidtet er tørt. Rensebenz er ikk ligså kraftigt som rent bensin (så vidt jeg ved ?), men gider ikk tage nogen chancer.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar


Forum spring: