Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kilometertællerkabel
#1
Kilometertællerne på min scooter, har et stykke tid været ude af drift. Nu fik jeg så tid til at skifte kablet, dog uden det fungerer. Jeg tror, at det gamle kabel, måske er knækket i det hul, hvor kilometertællerkablet stikkes ind ved hjulet, for det var ikke muligt at stikke det nye langt ind, og den kunne ikke gribe fat, så den løb rundt når hjulet drejes. Da den blev skruet på trods det, kunne kilometertælleren ikke monteres, fordi kablet her stak for langt ud.

Kender nogen til problemet, med at noget af kablet, måske har sat sig fast der hvor den skrues på ved hjulet? Den del der sidder fast, er måske 4-5 mm inde i røret, så den kan ikke bare trækkes ud.

Da jeg ikke har prøvet at skifte et speedometerkabel før, kan det måske også være noget andet - f.eks. hvis noget skal løsnes eller lign. udover selve skruen, når kablet skiftes.

Har nogle forslag?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Du skal formentlig have fat i et nyt speedometerdrev. Det er det, der sidder for enden af kablet, nede ved hjulet.
Svar
#3
Eller det kan være, hvad jeg snare tror, at kablet ikke er kommet rigtigt på. Når du sætter kablet på, så drej forhjulet samtidig, mens du holder kablet for, og med let hånd trykke det ind, når det fanger det firkantet huld glider det uden problemer helt ind.

Nu hvor kablet er af, så sørg for at smører det godt, giv også drevet noget fedt.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#4
Jeg tror det bliver et nyt drev. Selvom jeg drejer, og presser, osv. så kan den ikke komme ind. Kigger jeg ind i "hullet" ser ud som om, der sidder et stykke fra det gamle kabel, og det kan jeg ikke få ud. Det gamle kabel, har hellerintet der går ind i drevet, så det ser ud til at være brækket af, og sidder i drevet.
Svar
#5
Ja det kan være at det bliver løsningen, men prøv at adskille det gamle først og få stumpen ud, det er ganske enkelt.
Det skulle nu være meget meget mærkeligt hvis både kabel og drev er gået itu samtidig.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg hvade på et tidspunkt lånt en Pegout Speed Fight 2 af min mekaniker og der var kablet knækket nede i drevet og jeg kunne ikke få stumpen ud da jeg hvade købt nyr kabel ,men jeg trykkede stumpen helt i bund lol sikkert ikke den beste løsning.
Men det virkede og var entlig lige glad da den skulle sælges ugen efter, men jeg fik spedometeret til at virke igen ,hvade jo heller ikke tænkt mig at tage hjulet af og lave en stor opration ud af det men bare en hurtig løsning.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#7
Hvis man ser ind i drevet, der hvor kablet sættes ind, så er der et ovalt hul i midten til kablet. Ude i hver side er der to mindre huller, med en syl eller bedst to stukket ind i hullerne kan indmaden i drevet hurtigt drejes ud, det tager ikke mange minutter. Er man lid omhyggelig og tænker sig bare lidt om er det intet problem.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar


Forum spring: