Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Sprint vil ikke starte!
#1
Ja nu kører jeg dælme snart den scooter i havnen! Jeg skulle idag en smut ind til byen og ville jo så ud og starte min Giantco Sprint. Men det ville den ikke.. Jeg prøvede ALT! Fuld gas, ingen gas kickstarter, elstarter

Den kører fint elstarteren rundt men den vil simpelthen ikke starte. Jeg var i nat ude og køre på den ved 2 tiden, da jeg havde været ovre og besøge en kammerat. Den havde stået ude i regnvejr cirka fra klokken 20:30 til klokken 02:00, men den startede fint og jeg kom hjem.

Men nu vil den altså bare ingen ting! Ked af det
Jeg er helt på herrens mark hvad jeg skal gøre, og JA jeg havde sat side støtte benet op.

Når jeg prøver at starte den med fuld gas lyder det nemlig ligesom om at sidestøttebenet er sat ned, men det er den jo ikke Ked af det


Håber der er nogen der kan give et hurtigt svar og hjælpe mig her.

Mvh ChemicalBoy
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Tjek om den laver gnist Smil

Hvis den ikke gør, så find et voltmeter, og mål strømmen ved tændspole osv osv
Svar
#3
MiX- Skrev:Tjek om den laver gnist Smil

Hvis den ikke gør, så find et voltmeter, og mål strømmen ved tændspole osv osv

Problemet er at jeg er hos min mor, og der har jeg ingen værktøj til rådighed! Ked af det
Jeg tror der er gået fugt i et eller andet, kan ikke se hvad der ellers skulle være galt?
Svar
#4
Det lyder ihvertfald helt klart som noget el værk Smil Du har ikke en skruetrækker eller lign hos din mor? Så kan du i det mindste se om den gnister :P Hehe (skruetrækker op i tændrørshætte, og så skruetrækker tæt på stel, så kan du se om der hopper en gnist Smil )

Havde jo selv problemet for et par dage siden, hvor den begyndte at hakke mens jeg kørte, og så døde den bare, og var ikke til at starte bagefter. Så tog jeg skjoldene af og gav ALLE stik silicone osv. Der var rigtig meget kondensvand i stikkende ved tændspole. Så tror måske det er der min fejl lå, og så blev gnisten, via fugten, ført ud i stellet istedet for til tændrøret. Det ihvertfald min teori til det problem jeg havde.

EDIT: Nu ved jeg ikke hvor godt indstillet din sprint er. Men, når du har prøvet at tørre tændspole, tændhætte, og stik ved tændspole, så lad være med at give gas når du prøver at starte igen. Den drukner bare uden gnist. Men det ved du vel godt Fræk
Svar
#5
Den er elendig indstillet fordi der også er noget galt med min karburator, så ja jeg tror også at jeg har druknet den måske :/

Men nu har jeg flere gange idag prøvet på at starte den uden held
Forstår bare ikke hvorfor den ikke vil starte nu når den har stået i tørvejr hele natten og dagen, og i nat ville den nemt starte og der havde den stået ude i blæse og regnvejr
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det lyder lidt spøjst ja Smil Men tror du skal vente til du er i nærheden af noget værktøj :P Du kunne også bare prøve at tørre ledninger og stik omkring tændspole og CDI. Og så se om det virker Smil Man kan jo være heldig Blink med øjet
Svar
#7
MiX- Skrev:Det lyder lidt spøjst ja Smil Men tror du skal vente til du er i nærheden af noget værktøj :P Du kunne også bare prøve at tørre ledninger og stik omkring tændspole og CDI. Og så se om det virker Smil Man kan jo være heldig Blink med øjet

Ja men igen. Skal bruge værktøj for at komme derned Smil

EDIT: Så har jeg fået værktøj og silikone spray, så ALLE ledninger og stik har fået en masse silikone spray, jeg testede om den gnistede og der var rigeligt med gnister Smil

Men tændrøret var helt vådt af benzin da jeg tog den ud, så går ud fra at den er druknet. Jeg har ikke fået liv i den igen efter jeg gav den spray. Nu lader jeg den lige stå lidt, er der egentlig andet man kan gøre når den er druknet?
Svar
#8
Ja. Tag tændrør ud og træd 3-4 gange i kickstarter, eller lad den køre lidt på elstart Smil Så bliver den luftet lidt igennem, og så i med tændrør igen.
Svar
#9
MiX- Skrev:Ja. Tag tændrør ud og træd 3-4 gange i kickstarter, eller lad den køre lidt på elstart Smil Så bliver den luftet lidt igennem, og så i med tændrør igen.

Okay, det må jeg prøve så Smil
Men nu vil jeg lige lade den stå lidt inden jeg går i krig med den igen..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Bare start med fuld gas, men drej kun een gang på håndtaget , den giver et skvæt benzin med accellerationspumpen hver gang du drejer på håndtaget , men drej langsomt til fuld gas og hold den der mens du starter , så skal den nok komme.
Svar
#11
Hvis ens knallert er indstillet ordentligt, starter man den uden gas Keldda Smil
Svar
#12
Okay har gjort som i sagde, og intet har hjulpet! :crybaby:

Jeg er helt lost, hvad fanden skal jeg gøre?
Jeg mistænker lidt at det er noget med sidestøttebenet's funktion der gør at den ikke vil starte hvis det er slået ned. Hvis der nu er kommet fugt i det på en eller anden måde og det så kan være gået i overgang eller sådan noget?

Men jeg ved virkelig ikke hvad det kan være! Ked af det
Svar


Forum spring: