Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hot50 - start/tomgangs problemer.
#1
Hej BS.

Jeg har netop igår købt mig en hot50, som virkede udmærket indtil jeg kom hjem med den. øv. Smil

Der er et problem i udstødningen, catalysatoren, og det burde være det eneste det, jeg får lidt en pivende irriterende lyd, indtil jeg er oppe i en 30-40 km/t.

Jeg har prøvet at stille på tomgangsskruen på karbu, men det gav kun midlertidig virkning indtil køretur.

Hvad kan være galt, og hvad bør jeg tjekke?

Også da jeg ville starte den igen, kunne jeg ikke på el, men på 3-4 forsøg på kick, da jeg gav den lidt gas, og den plejer altså på 1 huk. Smil

Og så kørte den kun 15 km/t cirka da jeg fik den igang 3 gang, da valgte jeg at trække for ikke at ødelægge noget mere.

På forhånd, tak for hjælpen.

-TF
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvilken årgang er Hotten, og hvor meget har den kørt?

Det kan være remmen der piver.Tjek også variator og kobling for slidtage, de kan også give pivelyde når de ikke vedligholdes regelmæssigt.

"Katten" sidder ikke i selve udstødningen på hot'en, men er en udvendig dims der er tilsluttet et rør på udstødningen ved hjælp af nogle gummislanger som fører så røgen videre over i variatorhuset så røgen kommer ud af den vej (gennem et hul i variatorskjoldet).

Elstarteren virker ikke altid her i vinterhalvåret, da den sidder lavt på hotten, så den er modtagelig for kulde, og hvis Hotten står udendørs hele dagen/natten, så driller starteren. Så brug kickstart, og efter motoren er varmet op efter en køretur, så virker elstarteren fint indtil motoren er kold igen Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
"Katten" sidder ikke i selve udstødningen på hot'en, men er en udvendig dims der er tilsluttet et rør på udstødningen ved hjælp af nogle gummislanger som fører så røgen videre over i variatorhuset så røgen kommer ud af den vej (gennem et hul i variatorskjoldet).

Undskyld mig, men det har du vist fået helt galt i halsen.
På en moderne PGO sidder der katalysator i udstødningen, du kan ovenikøbet se om aftenen hvor varm den bliver, hvis du kigger i udstødningen efter en længere tur. (Den gløder af varme)
Den boks som sidder tilsluttet udstødningen er ikke en kat, men en lufttilskudsboks. Luftens vej er fra variohuset, igennem boksen og ind i udstødningen, for at sørge for den rette mængde luft til katalysatoren som altså sidder i udstødningen.

Mvh. GS
Svar
#4
GS Skrev:"Katten" sidder ikke i selve udstødningen på hot'en, men er en udvendig dims der er tilsluttet et rør på udstødningen ved hjælp af nogle gummislanger som fører så røgen videre over i variatorhuset så røgen kommer ud af den vej (gennem et hul i variatorskjoldet).

Undskyld mig, men det har du vist fået helt galt i halsen.
På en moderne PGO sidder der katalysator i udstødningen, du kan ovenikøbet se om aftenen hvor varm den bliver, hvis du kigger i udstødningen efter en længere tur. (Den gløder af varme)
Den boks som sidder tilsluttet udstødningen er ikke en kat, men en lufttilskudsboks. Luftens vej er fra variohuset, igennem boksen og ind i udstødningen, for at sørge for den rette mængde luft til katalysatoren som altså sidder i udstødningen.

Mvh. GS

Der sidder ikke nogen "kat" i min udstødning (en Dr. Big 2006), den sidder udvendigt som det jeg har beskrevet i mit indlæg. Og udstødningen på Hotten er den samme som på Big'en. Og min udstødning gløder ikke af varme.

Og jeg vil ikke engang kalde det for en "kat" men nærmere en "røgvender" Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: