Søg Garagen Hej Gæst! Register

Itraljet Formula 50 køre ujævnt.
#1
Hej alle sammen.

Så har jeg endnu engang brug for jeres hjælp, min Itraljet Formula 50 køre u jævnt, den sætter ud kort varigt, ( det er sådan at den sætter ud, måske et sekund så køre den et til to sekunder også sætter den ud igen... sådan bliver den ved ). Følgende er blevet tjekket / renset / udskiftet benzin tilførsel, karburator, membran, også er der kommet nyt tændrør på. Er der nogle lyse hoveder der kan hjælpe mig, jeg har en ide om det kan være noget elektrisk.... men ved det ikke.

Med venlig hilsen
Hanibal

Forsat god weekend
Det blev til fem år med en Italjet Formula 50, fra 1996 - Nu er det en Suzuki Katana fra 2002 samt en Pgo Hot fra 2006.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hanibal Skrev:Hej alle sammen.

Så har jeg endnu engang brug for jeres hjælp, min Itraljet Formula 50 køre u jævnt, den sætter ud kort varigt, ( det er sådan at den sætter ud, måske et sekund så køre den et til to sekunder også sætter den ud igen... sådan bliver den ved ). Følgende er blevet tjekket / renset / udskiftet benzin tilførsel, karburator, membran, også er der kommet nyt tændrør på. Er der nogle lyse hoveder der kan hjælpe mig, jeg har en ide om det kan være noget elektrisk.... men ved det ikke.

Med venlig hilsen
Hanibal

Forsat god weekend

Det tyder på din stator/tændspole eller Cdi, kan være defekt.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Hej igen

Jeg har prøvet at sætte en anden tændspole på, men det hjalp ikke noget. Hvis der er en cdi på en Itraljet Formula 50, kan jeg ikke finde den, kan det tænkes at dem er sammen bygget med tændspolen. ( er faktisk rimelig sikker på at der ikke er nogen ).
Vil det så sige at der kun er statoren tilbage eller er der nogle andre oplagte muligheder for den type fejl.

Hanibal
Det blev til fem år med en Italjet Formula 50, fra 1996 - Nu er det en Suzuki Katana fra 2002 samt en Pgo Hot fra 2006.
Svar
#4
Så er jeg her igen.

Jeg glemte lige at spørge, om man kan måle på en stator om den virker.

Hanibal
Det blev til fem år med en Italjet Formula 50, fra 1996 - Nu er det en Suzuki Katana fra 2002 samt en Pgo Hot fra 2006.
Svar
#5
Hanibal Skrev:Så er jeg her igen.

Jeg glemte lige at spørge, om man kan måle på en stator om den virker.

Hanibal

Først så burde der være en CDI på modellen. Og ang. måling af stator, så ved jeg ikke om det kan måles, om den er defekt.

Så'n ser CDI'en ud på din scooter:
Cdi.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
50cc4ever Skrev:Først så burde der være en CDI på modellen. Og ang. måling af stator, så ved jeg ikke om det kan måles, om den er defekt.

Det kan måles, men man skal kende de rigtige værdier. De findes nok kun i værkstedsmanualer, så det kan være svært Ked af det
Svar


Forum spring: