Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvad er forskellen på de forskellige kina modeller
#1
Jeg er nu snart ved at være færdig med at tage mit MC kort (består forhåbentligt prøverne) og skal derfor til at se på en MC. Har i den anledning set på noget brugt, hvilket der ikke er meget af medmindre man går tilbage til starten af 80'erne med min pengepung (ca 15-20k)

Har derfor set lidt på "kina MC'er" men kan ikke helt finde ud af hvad forskellen er på de forskellige modeller af dem, da de ser meget ens ud alle sammen.

De modeller jeg har set på er følgende:

Dorton XT 250 (sunpit.dk til 8.299,-)
MC4YOU 250cc Classic (MC4YOU.dk til 9.995,-)
MC4YOU 250cc Vintage (MC4YOU til 14.995,-)
Jinlun JL-250-5/2 (Bikedanmark.dk til 13.995,-)
Lifan LF250-4 (Bikedanmark.dk til 9.995,-)
Konced KX250-2 (Bikedanmark.dk til 9.995,-)

Den eneste forskel jeg kan se på dem er den hastighed forhandleren skriver de er godkendte til.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Motorerne er på de forskellige modeller er næsten ens: 2 cyl. parallel-twin 234cc - kopi af Honda Rebel CMX250 fra 1986/87. De skulle være ret holdbare og tilforladelige og enkle at lave service på.

Grunden til prisforskellen skyldes (så vidt jeg ved) bedre forkromning og evt. gummiophængt motor på de "dyre" modeller.
Geely Grand Puma 150 '05 - 107.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar
#3
Som Morten skriver.
Men denne er med en helt anden motor - MC4YOU 250cc Vintage (MC4YOU til 14.995,-) Den er på 250cc. Boring og slaglængde er 54 *54mm på de andre, men her er boring 54mm og slaglængden 64mm. Og som man kan se er det en V motor.

Skulle jeg købe i dag ville jeg helt klart vælge den, eneste minus er at der er tråd fælge, da det kræver mere tid at holde. men motoren lyder meget bedrer, der er fære omdrejninger og bedre bundtræk.



[Image: vintage_hvid_big.jpg]
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar


Forum spring: