Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nye tider på diverse knallert/scooterfora?
#1
Jeg er medlem på 5 knallert/scooterfora's og har gennem nogle måneder's tid kunne konstatere en næsten totalt afmatning af indlæg i nogle af disse fora. Skyldes det mon, at "branchen" stille og roligt ved at dø, på grund af nuværende og kommende love/regler, for os der kører på de små 2hjulede? Eller har folk bare fået andre interesser? Smil


Er godt klar over at politikerne, har gjort deres til at "ødelægge" det for os. Og skylden for deres tiltag, skal jo lægges på de "Brianer" der ligger og kører råddent. Jeg har for så vidt ikke noget imod nye regler, for at stoppe dem, men det hjælper vist ikke 100%. Måske man skulle overveje at give de 16 årige lov til at køre bil/mc i en droslet udgave ( kræver naturligvis et specielt kørekort) så den f.eks kun kunne køre 50 km/t indtil de fyldte 18 år, hvor de så kunne tage det almindelige kørekort? Dem de har/havde i Sverige må/ måtte køre 30 km/t Smil ( De kaldes en A-Traktor derovre) Griner

Eller også få sat hastigheden op på både 30'r og 45'r og så få indført et kørekort til 30'ern hvor hvis man dumper ikke får lov at køre på den (som man gør idag. Kørekortet i dag til de 16 årige, kan jo fåes selvom man har flere end de 5 fejl? og man laver unoder under køreprøven. Det er ihvertfald hvad jeg har hørt hernedefra.

En lidt sjov (og god) ting hernede, er at f. eks knækpotter stortset er udryddet. Jeg har ihvertfald ikke set/hørt en sådan potte i laaange tider.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
50cc4ever Skrev:Jeg er medlem på 5 knallert/scooterfora's og har gennem nogle måneder's tid kunne konstatere en næsten totalt afmatning af indlæg i nogle af disse fora. Skyldes det mon, at "branchen" stille og roligt ved at dø, på grund af nuværende og kommende love/regler, for os der kører på de små 2hjulede? Eller har folk bare fået andre interesser? Smil


Er godt klar over at politikerne, har gjort deres til at "ødelægge" det for os. Og skylden for deres tiltag, skal jo lægges på de "Brianer" der ligger og kører råddent. Jeg har for så vidt ikke noget imod nye regler, for at stoppe dem, men det hjælper vist ikke 100%. Måske man skulle overveje at give de 16 årige lov til at køre bil/mc i en droslet udgave ( kræver naturligvis et specielt kørekort) så den f.eks kun kunne køre 50 km/t indtil de fyldte 18 år, hvor de så kunne tage det almindelige kørekort? Dem de har/havde i Sverige må/ måtte køre 30 km/t Smil ( De kaldes en A-Traktor derovre) Griner

Eller også få sat hastigheden op på både 30'r og 45'r og så få indført et kørekort til 30'ern hvor hvis man dumper ikke får lov at køre på den (som man gør idag. Kørekortet i dag til de 16 årige, kan jo fåes selvom man har flere end de 5 fejl? og man laver unoder under køreprøven. Det er ihvertfald hvad jeg har hørt hernedefra.

En lidt sjov (og god) ting hernede, er at f. eks knækpotter stortset er udryddet. Jeg har ihvertfald ikke set/hørt en sådan potte i laaange tider.
I forbindelse med kørtekortreformen og EU-kørekortene, har EU direkte anbefalet en aldersgrænse på 16 år for "begrænset" kørekort til lille mc. "Begrænset", vil i f.eks. Tyskland sige 80 km/t, som automatisk bliver ophævet, når man har kørt i to år, eller fylder 18. I det hele taget, er "trinene" i kørekortene baseret på 2 års fejlfri kørsel, før man kan stige i graderne. Omvendt, kan man også blive degraderet, til en lavere kategori, hvis man kvajer sig. Aldersgrænsen og hastigheden er dog kun anbefallinger, som de enkelte lande selv kan fastsætte, ud fra en færdselssikkerhedsvurdering. Danmar har bestemt, at danske unge, er dummere end unge i resten af Europa, og derfor fastholdt 18-års grænsen. Man har heller ikke ønsket, at ændre ved aldersgrænsen for 45'eren, eller tillade to personer på dem. Man bliver dog tvunget til, at indføre 25'eren, og dermed afskaffe 30'eren - noget Brian M. ikke har problemer med, at indføre to år før tid, mens "goderne" ved reformen, åbenbart skal trækkes til sidste øjeblik, og med så få lempelser, som overhovedet muligt. Det bliver altså stort set, som det plejer, blot med flere kørekort og prøver. Der er således intet krav om, at Danmark skal dokumentere årsagen til restriktionerne i forhold til anbefalingerne over for EU, de skal blot vedtages herhjemme og meddeles EU Ond
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Citat:mens "goderne" ved reformen, åbenbart skal trækkes til sidste øjeblik
Mon ikke de udebliver?

EU tvinger jo ikke landende, til at indføre mindre skrappe krav.
Svar


Forum spring: