Søg Garagen Hej Gæst! Register

Runner ny cdi??
#1
Hej i skuret :wink: Nu står jeg og skal ud og købe en ny cdi box (tænding) Til min Gilera Runner Sp,Lc 2007 Mit spørgsmål er så :Skal jeg bare købe den org.Eller en der måske er bedre?Er åben for alle forslag....Forsat god weekend til alle herinde :thumpup:
Livet er den bedste pædagog
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Køb en fra Speed Line http://www.speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=285 .
CDI - Malossi TC UNIT K15 dkk. 649.95 Malossi TC UNIT erstatter den originale CDI/tændspole og er helt uden begrænsninger. Den leverer en kraftig og stabil gnist helt op til 20.000 omdr./min.

Den skulle være god jeg tænker selv på at skal have den til min Gilera Runner Grin så man kan få de siste krafter ud af maskinen :P .

De har også den orginale til 530 kr http://www.speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=4846 men ville nok vælge den anden.

Hmm hvordan kan det være at du allerede skal have ny cdi ?? du har jo ikke kørt 1000 km enu Fortvivlethock: , min har kørt over 46xxx km og den har stadig sin orginale cdi monteret.
Og jeg kører med 70 cc Polinni Crosa Cylender og har ikke lige syntes at den skulle skiftes med mindre jeg lige kom til at købe en anden cdi box.
Den cdi box vil jo først hjælpe noget når den har fådet taget begransningerne og fådet 70 cc cylender på osv.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#3
Johannes Johansen Skrev:Køb en fra Speed Line http://www.speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=285 .
CDI - Malossi TC UNIT K15 dkk. 649.95 Malossi TC UNIT erstatter den originale CDI/tændspole og er helt uden begrænsninger. Den leverer en kraftig og stabil gnist helt op til 20.000 omdr./min.

Den skulle være god jeg tænker selv på at skal have den til min Gilera Runner Grin så man kan få de siste krafter ud af maskinen :P .

De har også den orginale til 530 kr http://www.speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=4846 men ville nok vælge den anden.

Hmm hvordan kan det være at du allerede skal have ny cdi ?? du har jo ikke kørt 1000 km enu Fortvivlethock: , min har kørt over 46xxx km og den har stadig sin orginale cdi monteret.
Og jeg kører med 70 cc Polinni Crosa Cylender og har ikke lige syntes at den skulle skiftes med mindre jeg lige kom til at købe en anden cdi box.
Den cdi box vil jo først hjælpe noget når den har fådet taget begransningerne og fådet 70 cc cylender på osv.
Som jeg har påpeget flere gange, så findes der ikke "ubegrænsede" cdi'er - blot cdi'er, der er begrænset ved et højere omdrejningstal :wink: Denne, er åbenbart begrænset ved 20.000 o/m, hvilket nok må siges, ikke at ville begrænse motorens omdrejninger, og så ser det ud til, at man også får en bedre tændspole med Griner
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Jeg takker både Johannes og Kragen for de gode svar Smil
Johannes det skal jeg pga.Da jeg købte den havde den nogle problemer med at starte dagen efter jeg havde været ude og køre,der var bare ikke nogen gnist Ked af det Så efter en del spørgen og svar herinde, kom jeg frem til at det var cdi`en Så for at være helt sikker, var jeg så heldig at min svoger`s søn, havde en Stalker han ikke kørte på lige for tiden, så jeg lånte han`s cdi (Som han nu desværre skal have tilbage Græder )Så nu må jeg ud og købe en selv selvfølgelig, og tænkte at det lige så godt kunne være kvalitet fra starten...Skal helt sikkert også have en større cyl på til sommer :wink: Ps er bare så tilfreds med min Runner køre og starter bare uden det mindste kny hver dag nu :thumpup:
Livet er den bedste pædagog
Svar
#5
TAX Skrev:Jeg takker både Johannes og Kragen for de gode svar Smil
Johannes det skal jeg pga.Da jeg købte den havde den nogle problemer med at starte dagen efter jeg havde været ude og køre,der var bare ikke nogen gnist Ked af det Så efter en del spørgen og svar herinde, kom jeg frem til at det var cdi`en Så for at være helt sikker, var jeg så heldig at min svoger`s søn, havde en Stalker han ikke kørte på lige for tiden, så jeg lånte han`s cdi (Som han nu desværre skal have tilbage Græder )Så nu må jeg ud og købe en selv selvfølgelig, og tænkte at det lige så godt kunne være kvalitet fra starten...Skal helt sikkert også have en større cyl på til sommer :wink: Ps er bare så tilfreds med min Runner køre og starter bare uden det mindste kny hver dag nu :thumpup:

Ja okay så har du jo fundet fejlen det er en god ting for så er man nået langt Grin ,ja Runner er en dejlig scooter også til langture Grin min den har også kørt meget.
Jeg glæder mig til at det bliver forår så man kan komme ud og kører igen jeg kan slet ikke vænte med at komme ud på tur igen Grin .
Men du kan altid spørge om noget her inde, du kan også købe dele til din Runner hos Http://www.easyparts.nl det har jeg selv gjort en del gange da det er billiger en i dk.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Johannes Johansen Skrev:Køb en fra Speed Line http://www.speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=285 .
CDI - Malossi TC UNIT K15 dkk. 649.95 Malossi TC UNIT erstatter den originale CDI/tændspole og er helt uden begrænsninger. Den leverer en kraftig og stabil gnist helt op til 20.000 omdr./min.

Den skulle være god jeg tænker selv på at skal have den til min Gilera Runner Grin så man kan få de siste krafter ud af maskinen :P .

De har også den orginale til 530 kr http://www.speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=4846 men ville nok vælge den anden.

Hmm hvordan kan det være at du allerede skal have ny cdi ?? du har jo ikke kørt 1000 km enu Fortvivlethock: , min har kørt over 46xxx km og den har stadig sin orginale cdi monteret.
Og jeg kører med 70 cc Polinni Crosa Cylender og har ikke lige syntes at den skulle skiftes med mindre jeg lige kom til at købe en anden cdi box.
Den cdi box vil jo først hjælpe noget når den har fådet taget begransningerne og fådet 70 cc cylender på osv.
Ringede lige til speedline for at forhøre mig med den cdi box,og han sagde at da jeg nu spurgte ham om hans mening så ville han nøjes med den org.Cdi da den rigligt dækker alt helt op til 80ccm
Livet er den bedste pædagog
Svar
#7
TAX Skrev:Ringede lige til speedline for at forhøre mig med den cdi box,og han sagde at da jeg nu spurgte ham om hans mening så ville han nøjes med den org.Cdi da den rigligt dækker alt helt op til 80ccm

Okay ja syntes heller ikke at min har cuttet på noget tidspunkt når den kommer op i rpm.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar


Forum spring: