Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ujævn motorgang?
#1
Jeg har refereret med min ellers udmærkede mc mekaniker, men er ikke helt tilfreds med svaret.

Min 160 ccm mcscooter har udviklet en hakkende motorgang i mellemområdet (4000-5000 rpm) og i toppen ved 8000 rpm og derover.
Han mener at den får for meget, jeg køre med en 125 dyse, og han synes jeg burde prøve en 120 dyse. Det kan jeg godt følge da tændrøret er mørkegråt.
Kittet har kørt ca 700 km, og da det var helt nyt passede 125 dysen fint. Kan et kit, når det er kørt til, kræve en mindre dyse for at få en ordentlig motorgang?

Desuden mener han at jeg ikke bør røre ved nålen og luftskruen. Luftskruen skal i følge ham kun justeres ifald den står dårligt i tomgang...?
Der er ikke justeret ventiler endnu. Overvejer at skifte org topstykket ud med et racing topstykke fra Naraku, skal scooteren så dyses om igen?
Overvejer at sætte naraku racing vario på, og han mener jeg bør gå 1 til 1.5 g ned i rullevægt! Kan det nu osse passe? Grin
Det er min opfattelse at karbureringen ikke er optimal, da den ikke trækker helt så godt som forventet efter tilkøring.

På forhånd tak for vejledning Grin
livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Først og fremmest ville jeg få stillet ventilerne hurtigst muligt! Og du siger at tændrøret er mørkegråt? Det skal være cocio brunt før den får sin optimale blanding så jeg vil tro at den får for lidt benzin. (er dog ikke sikker)

Jeg tror ikke du skal dyse om ved skiftning af topstykket, og mht til rullevægt så er det meget svært at sige, det er noget du må gætte dig frem til under finjusteringen Smil
Svar
#3
Jeg takker, og følger dit råd Grin
livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang
Svar
#4
miv75 Skrev:Jeg takker, og følger dit råd Grin

Okay godt så, men hvad med tændrøret? Har du tjekket det?
Svar
#5
Citat:(...)Desuden mener han at jeg ikke bør røre ved nålen og luftskruen. Luftskruen skal i følge ham kun justeres ifald den står dårligt i tomgang...? (...)
Så skal han have sine lærepenge tilbage :?

Selvom begge skruer egentlig er tomgangsskruer, så er blandingsskruen ansvarlig for blandingen op til 2/3 gas, hvor hoveddysen skal klare resten alene. Nålen styrer selve "grovindstillingen". Blandingsskruen er selvfølgelig afhængig af størrelsen på hoveddysen, og kan kun finindstille. Skal den drejes mere, end ca 1 omgang ud eller ind fra grundindstillingen, som alt efter karburatortype varierer fra 1½-2½ omgange ud fra fra bund (de fleste totaktere 1½ gang, og de fleste firtaktere 2½ gang), så giver hoveddysen enten for meget, eller for lidt, og skal udskiftes, med en større eller mindre.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Mente nok han var fejl på den! Har forsøgt med både større og mindre dyser uden forbedret motorgang, og må nok erkende at den køre bedst med en 125 dyse. Mistænker at evt blandingsskruen står forkert, da han højst sansyneligt ikke har justeret den. Tændrøret har haft forskellige nuancer af grå, men har ikke været i nærheden af cociofarve. Konfererede en anden mekaniker som mente at farven på tændrøret er ok, og at der evt skal en lidt mindre dyse i, hæve nålen et hak og finjustere blandingsskruen. Utroligt som erfarne fagfolk ikke er enige i hvordan tændrør skal se ud og hvordan man justere karburator Fortvivlethock: Meget frustrerende for papnæser som mig Grin Takker for svarene.
livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang
Svar


Forum spring: