Søg Garagen Hej Gæst! Register

Prissætning af brugt scooter
#1
Hej alle, så er MC-kortet i hus. Desværre lidt sent på året, men når det bliver forår igen skal Vespa'en udskiftes med en større af slagsen.

Findes der en fornuftig måde at prissætte en brugt scooter på? Hvor meget betyder antal kørte kilometer i forhold til alder? Hvordan vurderes diverse småfejl som f.eks. ridser i vindskærmen? Hvor meget betyder originalt ekstraudstyr for prisen?

Hvor circa ligger grænsen mellem solgt øjeblikkeligt og solgt ind for et par måneder? ~5.000?

/Andy
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Andy Skrev:Hej alle, så er MC-kortet i hus. Desværre lidt sent på året, men når det bliver forår igen skal Vespa'en udskiftes med en større af slagsen.

Findes der en fornuftig måde at prissætte en brugt scooter på? Hvor meget betyder antal kørte kilometer i forhold til alder? Hvordan vurderes diverse småfejl som f.eks. ridser i vindskærmen? Hvor meget betyder originalt ekstraudstyr for prisen?

Hvor circa ligger grænsen mellem solgt øjeblikkeligt og solgt ind for et par måneder? ~5.000?

/Andy
Hvad mener du med sent på året :wink:
Tommelfingereglen siger: 1. år, nypris minus 1/3. 2. år, prisen efter et år minus 1/3. 3. år, prisen efter to år minus 1/3, og sådan fortsætter man indtil, salgsprisen når ned på den "rene" brugspris. For en knallert, vil den typisk være 1.500-3.000 kr. Ekstraudstyr får man normalt intet for, men kan bruges, som "modargument", når man forhandler "småfejl". Småridser o.lign. er ikke fejl på en brugt knallert - de må forventes. Man kan ikke forlange, at en brugt knallert ligner en, der lige er kommet ud fra forhandleren.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
kragen Skrev:Hvad mener du med sent på året :wink:

Mit forsikringsselskab har sat en pris på vinterkørsel, med en spritny Vespa, som desværre overstiger min umiddelbare økonomiske formåen. Så jeg må pænt vente til vinteren er forbi Græder for jeg har kun råd til sommerforsikring.

/Andy
Svar
#4
Andy Skrev:Mit forsikringsselskab har sat en pris på vinterkørsel, med en spritny Vespa, som desværre overstiger min umiddelbare økonomiske formåen. Så jeg må pænt vente til vinteren er forbi Græder for jeg har kun råd til sommerforsikring.

/Andy
Jeg går ud fra, at det er fodi, du ikke kan "overføre" anciennitet fra f.eks. en bil, og du derfor skal begynde på det dyreste trin Ked af det Jeg havde samme problem, idet det er flere år siden, jeg selv har haft bil eller mc. Men da jeg kører bil dagligt på arbejdet, har jeg hos Topdanmark fået "godskrevet" min arbejdskørsel, som anciennitet v.hj.a. en arbejdsgivererklæreing, så jeg røg fra flere tusinde til godt 800 inkl. vejhjælp om året - og for hele året Grin Ring rundt til alle selskaberne, det gjorde jeg, og kunne konstatere, at der var enorm forskel på præmierne på ansvarsforsikringerne Fortvivlethock:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Andy Skrev:Mit forsikringsselskab har sat en pris på vinterkørsel, med en spritny Vespa, som desværre overstiger min umiddelbare økonomiske formåen. Så jeg må pænt vente til vinteren er forbi Græder for jeg har kun råd til sommerforsikring.

/Andy

Ellers er Vespa jo ikke en voldsom dyr maskine at reparere, og den er heller ikke ret eftertragtet af tyve. Så du kunne jo overveje at tage chancen og "køre din ancienitet op" med ansvarsforsikring alene - så kan du altid drage nytte af en billig kasko om nogle år når du køber din GSX 1000...

8)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Andy Skrev:Mit forsikringsselskab har sat en pris på vinterkørsel, med en spritny Vespa, som desværre overstiger min umiddelbare økonomiske formåen. Så jeg må pænt vente til vinteren er forbi Græder for jeg har kun råd til sommerforsikring.

/Andy

Hvis det kun er ansvar du vil have, så ligger GF i dyreste område som nybegynder på 1602 kr årligt, og det er incl vinterkørsel og for op til 175cc.
Men har du bil kan du overføre din ancinnitet herfra til mc'en. Det var i hvert fald den besked jeg fik da jeg i sin tid tegnede hos dem.
De kræver ikke at du flytter andre forsikringer, så længe det kun er ansvar du tegner.
Se evt. mere her:
http://kortlink.dk/gf-forsikring/759a
Svar
#7
Runnerdude Skrev:Ellers er Vespa jo ikke en voldsom dyr maskine at reparere, og den er heller ikke ret eftertragtet af tyve. Så du kunne jo overveje at tage chancen og "køre din ancienitet op" med ansvarsforsikring alene

Jeg har egentligt overvejet at starte med en god brugt ET4, som ofte kan fås under 10.000, og så køre den nogle år på ren ansvar, inden jeg opgraderer til en GTV 250.

Runnerdude Skrev:så kan du altid drage nytte af en billig kasko om nogle år når du køber din GSX 1000...

Uha...jeg må nok tilstå at jeg er blevet Vespa-fanatiker, så jeg kommer nok aldrig højere end de circa 300 kubik der er toppen hos dem.

Hvis det skulle være andet end Vespa, skulle det være en Suzuki Burgman 650 Executive. Hold da op hvor er det en dejlig maskine.

/Andy
Svar


Forum spring: