Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ruller vægt
#1
Jeg har brugt en del tid på div. hjemmesider fra udlandet omhandlende Kina-4takter. Og samtlige steder anbefaler de generelt rullevægt på 3,5 til 5,5gr. mens det ligger ret fast på ca 6,5gr. her.
Hvis der ikke er noget træk, men mange omdr. når man tager indsnævringsrøret i luftfiltret, kan de vildt lette ruller så være grunden, de fjerner nemlig også dette rør i udlandet..kan ellers ikke se hvordan de får deres til at rende 80 med 4 gr.ruller i!? Min tager i hvert fald en masse omdr. uden begrænsningen i luftfiltret og "kører" fint når den står på støttefod, men kan ingenting når den skal køre med mig og jeg vejer kun 65kg.

Skal have nye ruller i morgen og ville egentlig prøve 5 gr og samt fjerne det rør i luftfiltret, men en anden herinde med en texas skrev at den intet træk havde med 5,5gr ruller, men han havde dog også stadig begrænsningen i luftfiltret i, jeg er dog alligevel i total tvivl HJÆLP. Har set mig ond på det rør i filtret da det virkelig har vist sig at være en udfordring, ved 100% at det er en begrænsning så den skal bare væk, men så skal jeg bare rette op på noget andet....rullerne håber jeg, har prøvet større dyse,hjalp ik´ Fortvivletleepy:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
rullerne. det er dem der bestemmer hvor mange omdrejninger motoren skal tage for at trække. jo tungere ruller jo lavere omdr. jo lettere ruller jo flere omdr.. så væk med begrænsningerne og giv den en ca 5 gram. jeg kunne forstille mig at du har tændingsbegrænsning- eller en fast tænding- skift den ud til at avencerende- koster 355 kr. og den giver et meget bredere træk område- tror egentligt osse at std knasten brugt i dk er droslet. se bare min texas knast. den er pukkel rygget- måske hedder den 220 grader- den kunne godt skiftes ud til en 270/280 grader-
for den giver nemlig osse bedere træk ved høje omdt. men skifter du så alle ting ud kan det så godt være at motoren først trækker optimalt ved høje omdr og derfor kun skal have 3,5grams kugler. og en strammere tryk fjeder- nok mellem 17-28 kg som en 50ccm. og afhængigt af hvor hurtigt motoren tager omdr.



men begrænsningen i luftrøret, kan være en nødvendighed for at den vil trække. min fars 400 ccm suzuki burgman, havde osse en indsnævring i filteret, og uden den kunne den slet ikke køre. det samme med min chopper med power filter på. totalt dødt optræk som 50 ccm- gik ud ved bundgaz. men på med std filteret med modstand og pronto så trak den igen-

så på med ny tænding, anden knast, og monter din indsnævring igen.

indsnævringen gør at der kommer modstand på luftindtaget, og medvirker at motoren suger mere i karburatore, og nålen, std dysen og tomgangsdyssen er specefikt monteret for at imødekomme denne extra modstand, og fjerner du den kan den ikke rigtig få nok at leve af, ved alle omdr..
Svar
#3
Har købt sådan en el-møtrikspænder i t-hansen og den virker utroligt nok perfekt, så jeg har rigtig kunne lege med rullerne! jeg har sat en dyse str94 i og en rullevægt på 5,7 og så er det rør i luftfiltret taget ud. Det gav lidt mere optræk men ikke noget i toppen. Har også prøvet 4 grams der kørte den sådan også fint, men tog bare en del omdrejninger, uden effekt.

Men med 4 grams oplevede jeg ikke at den "sejtrækkede" mellem 40 og 50km/t. Så i morgen ryger der et par 4,5 grams i!
Tændingsbegrænsning er det CDI´en så er den nemlig udskiftet med en uden begrænser, ellers aner jeg ik hvad en tændingsbegrænsning er??
Det med knasten og det, er det ikke temmelig avanceret?
Svar
#4
nej faktisk ikke. bare du sætter den på mærkerne så kan det ikke gå galt, tandhjulet kan du ikke montere forkert. men mærkerne er vigtige. men knasten kan skiftes uden af afmontere topstykket, det kan gøre på 5 min. og den giver betydligt... og så lige en avancerende cdi som osse bare lige er til af skifte. dette er et lovligt tun .. forstås på den måde at det ikke kan ses-
Svar
#5
og så er 80 ikke umiligt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvor får jeg sådan en knast og hvilken en skal det være, samt fjederen?
Og hvor sidder disse helt præcist?? :zzz:
Svar
#7
www.daxshop.dk
Svar


Forum spring: