Søg Garagen Hej Gæst! Register

Listoen går dåligt mellan 30-40 km/h
#1
Min Listo går dåligt mellan 30 och 40 km/h Jag har en något större munstycke än orginal och den har gått kanon-fint tidigare. (Jag har inte tagit bort begränsningen i variatorn eller bytt rullar utan bara en lite större munstycke) Mopeden har gått fint orkat bra och haft toppfart på runt 55 km/h.

Den sista tiden har en börjat gå sämre och orkar dåligt. Då jag tog bort luftfiltret går det bättre, dock inte lika bra som tidigare.Filtret behöver helt klart rengöras....) Om det är plan mark eller lite utför så orkar den fnt och kommer upp i kanske 50 km/h. Om det däremot är bara svagt uppför så "hackar" mopeden och det tar en evighet att komma från 30-40 km/h. Efter 40 km/h så går det som vanligt.

Tips?

//Classe
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Classe Skrev:Tips?//Classe

Hm. Jeg er ingen expert. Hvad kan få en motor til at trække ujævnt ved bestemte hastigheder/omdrejninger?

Trænger du til en ny kilerem i varioen?

Mundstykket, det bruger vi vist ikke som udtryk i DK? Er det på karburatoren?
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar
#3
Johnny-2-hjuler Skrev:Hm. Jeg er ingen expert. Hvad kan få en motor til at trække ujævnt ved bestemte hastigheder/omdrejninger?

Trænger du til en ny kilerem i varioen?

Mundstykket, det bruger vi vist ikke som udtryk i DK? Er det på karburatoren?

Mundstykket er med garanti forrøret, som kan udskiftes til et større på den model Smil.
Svar
#4
Classe Skrev:Min Listo går dåligt mellan 30 och 40 km/h Jag har en något större munstycke än orginal och den har gått kanon-fint tidigare. (Jag har inte tagit bort begränsningen i variatorn eller bytt rullar utan bara en lite större munstycke) Mopeden har gått fint orkat bra och haft toppfart på runt 55 km/h.

Den sista tiden har en börjat gå sämre och orkar dåligt. Då jag tog bort luftfiltret går det bättre, dock inte lika bra som tidigare.Filtret behöver helt klart rengöras....) Om det är plan mark eller lite utför så orkar den fnt och kommer upp i kanske 50 km/h. Om det däremot är bara svagt uppför så "hackar" mopeden och det tar en evighet att komma från 30-40 km/h. Efter 40 km/h så går det som vanligt.

Tips?

//Classe


Jeg tror du skal gå et nummer eller 2 op i dysestørrelse(f.eks fra 80 til 81-82) så den får lidt mere benzin, og dermed kører mere rent.
Svar
#5
munnstycke er dysen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Bimf Skrev:munnstycke er dysen

Nårh ja, det er også rigtigt Bimf . Og jeg som ellers er rimelig god til svensk. :oops: Smil
Svar
#7
Jag har nu konstaterat att problemen jag hade berodde på EGR ventilen. Membranet som sitter i denna ventil hade gått sönder så Listoen fick i sig "avgasluft"! Jag pluggade ventilen (satte en tunn plåtbricka under locket på ventilen) och nu går det som den skall igen!
(Det visade sig att på senare årsmodeller så har tillverkaren tagit bort EGR ventilen eftersom den krånglat en hel del. (Det kanske inte heter EGR ventil på Danska, men den ventil jag snackar om är den som sitter på avgasröret..)
//Classe Griner
Svar
#8
Hmmm spændende, min opfører sig også underligt omkring de 40-55 km/t, alt efter min vægt på rullerne;lette ruller,4,5, og den sejtrækker omkring de 55 og med standard på ca 7,5 sejtrækker den omkring de 45km/t efter dette punkt kører den fint igen. Den får en let brummen og så er det som om der ligger en vibrator under mine fødder og trækket forsvinder betydeligt....Kan det her betale sig at begynde at pille ved den der EGR ventil/katalysatoren??

Der er større dyse i, taget ringen, taget røret i luftfiltret, ubegrænset CDI, og fjernet en skrue ved karboratoren, der forhindrede fuld gas og 5,1gr ruller. den kører 65 ligeud og max 75 ned af bakke og har kørt 430km.Kan jeg forvente højere topfart når den har kørt nogle flere km??
huuwee noget af en impulsiv omgang fra mig, håber på lidt hjælp mangler kun liiiige det sidste i ved nok Grin
Svar


Forum spring: