Søg Garagen Hej Gæst! Register

Min første tur med publikum
#1
Uden at tænke over datoen, begav jeg mig i går aftes fra Hellerup, ud af Strandvejen mod nord på min scooter.

Efterhånden som jeg nåede Skovriderkroen tyndede det ud i bilerne, og jeg tænkte at jeg ville få en hurtig tur hjem, med maskinen på fuld skrue.

Det skulle hurtigt vise sig at være bar løgn. Grundet den massive polititilstedeværelse, måtte jeg pænt holde de 45 km/t hele vejen, mens tusinder af motorcyklister stod i kæmpegrupper langs vejen og kiggede interesseret.

Min lille Vespa var det absolut eneste køretøj på vejen, komplet med vindskærm, topbox, og mig iklædt det fine kontorarbejdstøj.

Således kørte jeg gennem grupper af fnisende, pegende læderklædte ejere af gigantiske MC'ere, på min lille maskine, som tiltrak sig alt for meget opmærksomhed for min smag.

Havde jeg dog bare kunnet lade den lille maskine strække ud til de 70, så den havde kunnet bevare lidt værdighed blandt sine store brødre.

Da jeg kom forbi Statoil, og politiet var ude af syne, gav jeg den et skvæt Superbenzin og lod den strække ud resten af vejen hjem.

/Andy
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Heh lyder til at have været en små pinlig oplevelse Griner Tak for dagens grin Grin
Peugeot Jet Force R-cup
Svar
#3
Andy Skrev:Således kørte jeg gennem grupper af fnisende, pegende læderklædte ejere af gigantiske MC'ere, på min lille maskine, som tiltrak sig alt for meget opmærksomhed for min smag.

Havde jeg dog bare kunnet lade den lille maskine strække ud til de 70, så den havde kunnet bevare lidt værdighed blandt sine store brødre.

Hvad kræver mest af en kaptajn? At krydse Atlanten i en yacht eller i en robåd?

De fnisende grupper langs vejkanten har købt sig til et nemt liv på landevejen via en stor maskine, mens du - med dine bare 50 cc - har valgt at klare dig med mindre teknik og mere mod, evner og rå maskulinitet.

:wink:
Svar
#4
Andy Skrev:Således kørte jeg gennem grupper af fnisende, pegende læderklædte ejere af gigantiske MC'ere, på min lille maskine, som tiltrak sig alt for meget opmærksomhed for min smag.


Ryst på hovedet af dem. De har engang været præcis samme sted som dig, med 'kun' 50ccm under sig.
Svar
#5
SLK Skrev:Ryst på hovedet af dem. De har engang været præcis samme sted som dig

Og der er de fleste stadig, også selv om de kører rundt på store maskiner. Næ.. den rigtige respekt, tilkommer i mine øjne, kun de der prøver at sætte sig ind i hvad de har med at gøre, køreteknisk og mekanisk.
Enhver kan købe sig en stor maskine men det er ikke det der gør det.
Er der nogen der griner, så skylder det måske at de har et lavt selvværd, det har de så kompenseret for, ved at købe en stor ”mandig” motorcykel.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
LETSINDIG Skrev:lavt selvværd, det har de så kompenseret for, ved at købe en stor ”mandig” motorcykel.
Eller andre "småting" Griner
Svar
#7
Lavt selværd må være kodeordet her.. For hvorfor overhovedet sammenligne bikers med scoots? Jeg har kørt bil, scooter og cykel i mange år, men har aldrig haft en interesse for et lokum af en motorcykel. Er det ikke nogle helt andre værdier vi cruiser rundt med på en scooter, ift. de fartgale ninja-runners?

Jeg trækker da ofte lidt på smilebåndet af bikerne, jeg mener, hvorfor give en formue på et monster, når det alligevel er sejest at cruise gennem landskabet?

Jeg ville med stolthed køre igennem denne flok, også i jakkesæt, smilende, velvidende at det var mig der havde nosserne.
Overloaded brain, speeding down a one way lane..
Svar
#8
Fra og med næste år bliver jeg motorcyklist, så er jeg færdig med sølle 50ccm.

Jeg kan kun sige 1 ting, More POWAH ! Grin

Ej, grunden til skiftet er jeg er simpelthen træt af at køre og se mig over skulderen, vil have muligheden for at køre over 30/45 lovligt.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#9
DarkSide Skrev:Fra og med næste år bliver jeg motorcyklist, så er jeg færdig med sølle 50ccm.

Jeg kan kun sige 1 ting, More POWAH ! Grin

Ej, grunden til skiftet er jeg er simpelthen træt af at køre og se mig over skulderen, vil have muligheden for at køre over 30/45 lovligt.


Jeg har også valgt mc-modellen, da jeg fik ondt i nakken af at kigge mig over skulderen.


Baotian 125ccm"Kineser" 15.000km

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
total Skrev:Jeg har også valgt mc-modellen, da jeg fik ondt i nakken af at kigge mig over skulderen.

Det er da det, man har spejle til Grin
Svar
#11
Ignorer det. Det gør jeg. Som SLK siger, de har selv kørt på enten knallert eller scooter engang, og så skal de sku ikke stå der og spille hellige! Smil


Teddy Skrev:Det er da det, man har spejle til Grin

Ja, det er det, men der er tit kvajpander der enten kommer til at rykke på dem eller rykker på dem med vilje, lige når man har sat dem så godt. :/
Svar
#12
Nu har jeg da selv kørt lidt MC, men det bliver aldrig mig. Faktisk kan jeg ikke rigtig sammenligne de to ting (udover antallet af hjul).. Kører man ikke MC fordi det skal gå hurtigt? Det er i hvert fald ikke derfor man kører scooter Griner

Så den der "det er naturligt - de har også engang kørt knallert", dén køber jeg ikke umiddelbart.
Overloaded brain, speeding down a one way lane..
Svar


Forum spring: