Søg Garagen Hej Gæst! Register

Farvekoder???
#1
Jeg har siddet og ledt på forummet efter et hint til at finde ud af hvad de forskellige ruller vejer, findes der en "tabel" eller noget der ligner, f.eks. farvekoder.

Er der nogen der ved hvad standard vægten er på rullerne på en Stealth, jeg har set i et reservedels katalog at den skulle være 5,7 gr. nogen der ved om dette er korrekt??

På forhånd tak Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Der er ingen farvekoder e.lign. Ond Nogle få fabrikanter, har den udsøgte venlighed, at printe oplysningerne på siden af rullerne - men det er desværre de færreste. Så det er frem med brevvægten, som desværre heller ikke altid kan give en præcis vægt, man kan bruge til noget.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Igen er den gamle Krage hurtigst på aftrækkeren Griner

Tak for svaret 8)
Svar
#4
onza Skrev:Jeg har siddet og ledt på forummet efter et hint til at finde ud af hvad de forskellige ruller vejer, findes der en "tabel" eller noget der ligner, f.eks. farvekoder.

Er der nogen der ved hvad standard vægten er på rullerne på en Stealth, jeg har set i et reservedels katalog at den skulle være 5,7 gr. nogen der ved om dette er korrekt??

På forhånd tak Grin

Jeg mener at standard rullerne på Stealth er den samme som på Sprint. Det vil sige 6,5g 8)
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
Svar
#5
Tak til Sprinteren, jeg må prøve med brevvægten Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvad endte det ud med, med brev vægten?
Svar
#7
Kom aldrig så langt, fandt ud af det på anden måde, standard ruller er 5,5 gr.

Mener det var på Giantco.com jeg læste det.

Prøvede at sætte nogle 4,5 gr. i da jeg fjernede skiven, synes den trak dårligt så jeg gik tilbage til de originale ruller.
Svar
#8
Okay Smil
Svar
#9
onza Skrev:Kom aldrig så langt, fandt ud af det på anden måde, standard ruller er 5,5 gr.

Mener det var på Giantco.com jeg læste det.

Prøvede at sætte nogle 4,5 gr. i da jeg fjernede skiven, synes den trak dårligt så jeg gik tilbage til de originale ruller.
Jeg kan ikke finde noget om standardrullevægt til Stealth på Giantco.com, men andre hjemmesider påstår, at den leveres med de almindelige 6,5g, hvilket nok, som på andre 50ccm GY6'ere, er lige i overkanten. Kymco leverer også deres med 6,5g, men "anbefaler", at gå ned til 6,2-6,3g. Den ideelle vægt, kan du dog kun selv finde frem til, da den bla. er betinget af ens vægt Griner . Jeg fik engang pga. af en "læsefejl", sat 5,5g i, ved et serviceeftersyn, og det var ikke noget, Agilityen kunne fordøje. Den røg ca. ti km/t ned på toppen, og accelererede dårligere, end en Velo Solex Ked af det . Den lød godt nok hurtigere i optrækket, men et tjek med stopuret afslørede, at det var øregas. Så lad jer ikke snyde af lyd og følelse, når I tester rullevægt, men brug et stopur, eller fast måleafstand. Især på en firtakter, kan den ideelle rullevægt, hurtigt foranledige en til at føle, at motoren kører for få omdrejninger under accelerationen. Den skal ikke køre de 7.000 o/m, hvor den yder maks. hk, under accelerationen, men de ca. 6.500 o/m, hvor den har sit største drejningsmoment. Det vil lyde langsommere, men er i realiteten hurtigere :wink: . Da effektbåndet er meget smalt på en GY6, kan selv et spring på ½g i rullevægt, være for stort, så medmindre, man f.eks. bruger Stage6 ruller, der fås med mindre intervaller, må man blande f.eks. tre 6g's med tre 6,5g's ruller, for at få et mindre "spring".
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Fandt siden igen, har lavet 2 fejl :oops: det var ikke på Giantco.com jeg fandt det og vægten er ikke 5,5 som jeg oplyste men 5,7.

Her er det rigtige link http://scootergrisen.dk/scooterhjemmesid...vedele.pdf side ca. 16 under flywheel, dette skulle være giantcos eget reservedels katalog.

Her er vægten angivet til 5,7 gr. som jeg også har skrevet længere oppe i tråden her
Svar
#11
Jeg ved ihvertfald at på en hot hvis der er en lyserød kant i den ene side af rullerne er det 7 grams
Svar
#12
MJENSEN Skrev:Jeg ved ihvertfald at på en hot hvis der er en lyserød kant i den ene side af rullerne er det 7 grams
Fortvivlethock: . Det må i så fald være nogle specielle "Hot-ruller", du har Griner .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: