Søg Garagen Hej Gæst! Register

Stadig langsom Baotian
#1
Jeg havde/har et problem med at min baotian fra 2005 ikke trækker eller kører særlig hurtigt.

Jeg har derfor lige stillet ventiler, også tog jeg også den messing skrue ud der sidder på karburatorlåget, men stadig synes jeg ikke det rigtig har givet hverken bedre træk eller hurtigere scooter.

Så derfor skal jeg gøre andet nu hvor jeg f.eks har fjernet messingskruen, for at den trækker nb edre ellerkører bare lidt hurtigere.

Jeg har også lagt mærke til, at den ikke køre så hurtig når scooteren er kold, men det kommer lidt efter lidt når scooter bliver godt varm ca. efter en 3km tid vil jeg tro.

Er der nogen eksperter herinde som har et svar på mine spørgsmål, for det er ved at drive mig til vanvid, og går i salgs tanker, hvis jeg ikke snart får den til at køre som jeg vil have den til :roll:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvad med skiven i variator? Er den fjernet?

Ellers kan du også prøve og smide en ubegrænset CDI på Blink med øjet
Svar
#3
sephia Skrev:Jeg havde/har et problem med at min baotian fra 2005 ikke trækker eller kører særlig hurtigt.

Jeg har derfor lige stillet ventiler, også tog jeg også den messing skrue ud der sidder på karburatorlåget, men stadig synes jeg ikke det rigtig har givet hverken bedre træk eller hurtigere scooter.

Så derfor skal jeg gøre andet nu hvor jeg f.eks har fjernet messingskruen, for at den trækker nb edre ellerkører bare lidt hurtigere.

Jeg har også lagt mærke til, at den ikke køre så hurtig når scooteren er kold, men det kommer lidt efter lidt når scooter bliver godt varm ca. efter en 3km tid vil jeg tro.

Er der nogen eksperter herinde som har et svar på mine spørgsmål, for det er ved at drive mig til vanvid, og går i salgs tanker, hvis jeg ikke snart får den til at køre som jeg vil have den til :roll:

Det vil nok hjælpe lidt at skifte til en større dyse.

Er du 100% sikker at du har stillet ventilerne rigtigt?
Svar
#4
ChemicalBoy Skrev:Hvad med skiven i variator? Er den fjernet?

Ellers kan du også prøve og smide en ubegrænset CDI på Blink med øjet

Jeg tror ikke der er skive i. Er du sikker på der er en begrænset CDI på?
Svar
#5
SBT Skrev:Jeg tror ikke der er skive i. Er du sikker på der er en begrænset CDI på?

Øh ja.. Den er fra 05? Fortvivlethock:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
ChemicalBoy Skrev:Øh ja.. Den er fra 05? Fortvivlethock:

Hvis man kigger i begrænsningsoversigten, så er en Baotian fra 2005 ikke begrænset i CDI'en? Fortvivlethock:

Men er det en 30 eller 45 scooter? Der er jo forskel.
Svar
#7
SBT Skrev:Hvis man kigger i begrænsningsoversigten, så er en Baotian fra 2005 ikke begrænset i CDI'en? Fortvivlethock:

Men er det en 30 eller 45 scooter? Der er jo forskel.

Jeg tænkte mere på skiven da jeg skrev det indlæg Blink med øjet
Svar
#8
ChemicalBoy Skrev:Jeg tænkte mere på skiven da jeg skrev det indlæg Blink med øjet

Ok. Men ja, der er nok en skive i den hvis det er en 30'er.
Svar
#9
Ja højst sandsyneligt.. Og så en trakt i luftfilter kassen Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Undskyld, har ikke forklaret nok om scooteren. det er en 45 scooter, og nej jeg har ikke pillet rimgen ud.

Jeg er da heller ikke 100 % sikker på jeg har fået stillet ventiler rigtig, jeg stillede dem begge på 0,05 for da jeg stillede dem på 0,08 så larmede ventiler rigtig meget, og scooter lød helt forkert.

Men det hjælper altså ikk det store, hvis man kun fjerner den messing skrue?
Svar
#11
sephia Skrev:Undskyld, har ikke forklaret nok om scooteren. det er en 45 scooter, og nej jeg har ikke pillet rimgen ud.

Jeg er da heller ikke 100 % sikker på jeg har fået stillet ventiler rigtig, jeg stillede dem begge på 0,05 for da jeg stillede dem på 0,08 så larmede ventiler rigtig meget, og scooter lød helt forkert.

Men det hjælper altså ikk det store, hvis man kun fjerner den messing skrue?
Messingskruen skal ud, og ventilerne skal stilles til 0,08-0,1mm - ikke 0,05mm. det kan godt være, at du synes, de så larmer mere, men 0,05 er for stramt. At den kører bedre når den bliver varm, er helt normalt, da "chokeren" først skal slå fra. 3 km er måske lige i overkanten. Har du indstillet blandingsskruerne ved varm motor?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
kragen Skrev:Messingskruen skal ud, og ventilerne skal stilles til 0,08-0,1mm - ikke 0,05mm. det kan godt være, at du synes, de så larmer mere, men 0,05 er for stramt. At den kører bedre når den bliver varm, er helt normalt, da "chokeren" først skal slå fra. 3 km er måske lige i overkanten. Har du indstillet blandingsskruerne ved varm motor?


Hey og undskyld at jeg lige låner tråden her men kragen skrev noget intressant som jeg gerne ville have svar på.


Kragen

min honda zoommer køre også best når den er varm
ikke bare såen en mellem varm nej den skal være rigtig rigtig varm inden den køre godt
dvs en tur på minimum 10 km skal der til før motoren er varmen odenlig igennem og først der køre den godt.

Det kan da ikke være chookeren i mit tilfælde da den gerne skulle være slået fra efter få km og ikke først efter 10km.

Hvad der gøre at den først køre godt efter de ca 10 km ved jeg ikke

Når den er kold køre den kun 50-55 kmt.
Når den er godt og grundig varm 60-70 kmt.

Samt er der også stor forskæl på optrækket fra kold til varm.
Når den har det bedste optræk når den er varm.
Mvh Dennis
Honda Zoomer 4 takt Sort 2007.
Kragen hvil i fred, du ville altid være elsket og husket.
Svar


Forum spring: