Søg Garagen Hej Gæst! Register

Texas Rex "giganto model"
#1
Tja har fået et lille problem med min quinggy "texas rex"

Ved jeg skal have stillet ventiler og tænkte på at prøver at gøre det selv, men hvor kan man finde ud af hvad afstanden skal være, håber og regner med at det er det samme som på en giganto sprint da de er ens jo bare ikke af navn...

Også et problem er den er begyndt at larme meget især når man giver gas "regner med det er ventilierne" men lyder næsten som en mini harley snart ^^ meget mørk motorlyd og som om der er mange vibrationer

3dje problem er jeg skulle køre en ven hjem inde fra byen en lidt tung ven lidt oppe over 160kg gik findt men dagen efter larmede den meget hver gang den bliver startet en svingende lyd "fanger det på video så kan i høre og måske hjælpe bedre" den er der når den bliver startet og bliver højere når du giver gas lyder som det er nede ved vario eller kobling blev nød til at skifte kilrem ved samme lejlighed da jeg havde ruller ude for at kigge manglede 1 v stykke i varion og killremen var nærmest flået i stykker sad kun et enkelt lag tilbage..

Lyden tager til dag for dag næsten og undrer mig så om kobling vario har taget skade af den lille køretur med min lidt tunge ven?

Et returnerende problem er cdi boksen som styrer lyset på denne model well lyset starter bremselys osv har orginal men så er hastigheden kun 25-30kmt med ubegrænset cdi er hastigheden 75 med mig på jeg vejer så 92kg med en af mine venner på er den på 80-85kmt

den havde vist 4.2 grams ruller i skiftede til nogle støre godt nok pænt langsomt i optræk nu men køre stadig 75 uden problem

alt er standard bortset fra skiven var væk og cdi undrer mig dog lidt da jeg kun har læst cdi giver ikke meget hastighed men med orginal cdi og pillet skive kører den ikke en dag over 35km/t max selv efter fuld gas i 10 km og med ubegrænset cdi er den oppe på 75kmt efter en 7-10 sekunder

Har dog endelig fundet en forhandler der kar kineser maskiner, men d etager 780kr for at stille ventiler så håber i kan hjælpe mig med noge af de problemmer
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Så fik jeg taget mig sammen til at lige smide en video op så man kan høre det, den mørke lyd er ikke ventiler man kan svagt høre dem tike i bagrunden/under lyden..
Men her er linket til videon på youtube : http://www.youtube.com/watch?v=gUlecZR65Y0

Håber nogen kan hjælpe med at finde ud af hvad der er galt
Svar
#3
Det lyder sgu ikke få godt, minder meget om en af mine venners traktor. Men kan du ikke finde den guide her på siden til det med ventilerne?.. Der er vist en til Giantco sprint, mon ikke det er det samme her?
Svar
#4
Brug denne guide til at stille dine ventiler, hvis du altså selv vil prøve.
http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=6365

Du skal købe et søgeblad på 0,08mm

Hvor bor du henne i landet? -mere hvis du skulle ha sendt den til en forhandler?
Svar
#5
Yups har set guiden men mange tak ved godt de skal stilles, men den der rungende lyd kommer ome bagfra og ikke fra ventilerne så tænkte på om det var vario/kobling/lejer da den begyndte efter jeg som sagt havde kørt med en der vejde omkring de 160 kg

og som skrevet så for hver tur jeg tager bliver lyden værre, når man kører selv med hjelm på lige nu lyder det sgu som om man har taget udstødningen af nede ved cylinderen så meget larmer den der lyd Ked af det

Aner nemlig ikke om det e koblingen der kan sige sådan hvis den er slidt, men kunde jo faktisk godt lyde som hmm i ved hvis noget der kører hurtigt kommer i vibrationer så kommer den der rungende lyd der svinger
Og jeg bor i Nakskov på lolland har været ved t-hansen he men nope kun 0.05 og .10 der er 3 scooter/knalert forhandler i byen 2 af dem rør ikke scotteren hvis den ike er købt i butiken og vil ikke sælge selv søgerblade + t hansen..

Sidste udvej er så en bilforhandler der også sælger gy6 og kineser maskiner, men de er meget dyre, hørte dem om prisen på at stille ventiler en gang og den lå på 1100kr cdi boks ubegrænset hvor mit lys kommer til at virke korrekt 800kr så vill hellere gøre det selv..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Har endelig fået stillet ventiler, yups det tikker ikke så meget mere, fik også skiftet kobling hjalp ikke på optræk eller lyden men lejrene havde det ikke så godt..

Problemer er der dog stadigvæk lyden er blevet meget slem nu, rigtigt mange vibrationer i hele motoren og kan ikke trække ret godt mere " selv en cyklist er næsten hurtigere"

Ved sgu ikke hvad der er galt, har prøvet at lokalisere lyden men det eneste jeg kan sige er den kommer fra motoren ikke ventiler men selve motoren, og ja der er olie på...

Vil ikke køre på den mere da jeg er bange for at et eller andet går galt med motoren meget snart hvis jeg bliver ved med at køre...

Hmm kan det være lejerrne i mottoren der er slidt?

Har bemærket når den slukkes kommer der en lyd som for eksempel noget ikke får smørelse nok
Svar


Forum spring: