26-08-2009, 02:40
Tja har fået et lille problem med min quinggy "texas rex"
Ved jeg skal have stillet ventiler og tænkte på at prøver at gøre det selv, men hvor kan man finde ud af hvad afstanden skal være, håber og regner med at det er det samme som på en giganto sprint da de er ens jo bare ikke af navn...
Også et problem er den er begyndt at larme meget især når man giver gas "regner med det er ventilierne" men lyder næsten som en mini harley snart ^^ meget mørk motorlyd og som om der er mange vibrationer
3dje problem er jeg skulle køre en ven hjem inde fra byen en lidt tung ven lidt oppe over 160kg gik findt men dagen efter larmede den meget hver gang den bliver startet en svingende lyd "fanger det på video så kan i høre og måske hjælpe bedre" den er der når den bliver startet og bliver højere når du giver gas lyder som det er nede ved vario eller kobling blev nød til at skifte kilrem ved samme lejlighed da jeg havde ruller ude for at kigge manglede 1 v stykke i varion og killremen var nærmest flået i stykker sad kun et enkelt lag tilbage..
Lyden tager til dag for dag næsten og undrer mig så om kobling vario har taget skade af den lille køretur med min lidt tunge ven?
Et returnerende problem er cdi boksen som styrer lyset på denne model well lyset starter bremselys osv har orginal men så er hastigheden kun 25-30kmt med ubegrænset cdi er hastigheden 75 med mig på jeg vejer så 92kg med en af mine venner på er den på 80-85kmt
den havde vist 4.2 grams ruller i skiftede til nogle støre godt nok pænt langsomt i optræk nu men køre stadig 75 uden problem
alt er standard bortset fra skiven var væk og cdi undrer mig dog lidt da jeg kun har læst cdi giver ikke meget hastighed men med orginal cdi og pillet skive kører den ikke en dag over 35km/t max selv efter fuld gas i 10 km og med ubegrænset cdi er den oppe på 75kmt efter en 7-10 sekunder
Har dog endelig fundet en forhandler der kar kineser maskiner, men d etager 780kr for at stille ventiler så håber i kan hjælpe mig med noge af de problemmer
Ved jeg skal have stillet ventiler og tænkte på at prøver at gøre det selv, men hvor kan man finde ud af hvad afstanden skal være, håber og regner med at det er det samme som på en giganto sprint da de er ens jo bare ikke af navn...
Også et problem er den er begyndt at larme meget især når man giver gas "regner med det er ventilierne" men lyder næsten som en mini harley snart ^^ meget mørk motorlyd og som om der er mange vibrationer
3dje problem er jeg skulle køre en ven hjem inde fra byen en lidt tung ven lidt oppe over 160kg gik findt men dagen efter larmede den meget hver gang den bliver startet en svingende lyd "fanger det på video så kan i høre og måske hjælpe bedre" den er der når den bliver startet og bliver højere når du giver gas lyder som det er nede ved vario eller kobling blev nød til at skifte kilrem ved samme lejlighed da jeg havde ruller ude for at kigge manglede 1 v stykke i varion og killremen var nærmest flået i stykker sad kun et enkelt lag tilbage..
Lyden tager til dag for dag næsten og undrer mig så om kobling vario har taget skade af den lille køretur med min lidt tunge ven?
Et returnerende problem er cdi boksen som styrer lyset på denne model well lyset starter bremselys osv har orginal men så er hastigheden kun 25-30kmt med ubegrænset cdi er hastigheden 75 med mig på jeg vejer så 92kg med en af mine venner på er den på 80-85kmt
den havde vist 4.2 grams ruller i skiftede til nogle støre godt nok pænt langsomt i optræk nu men køre stadig 75 uden problem
alt er standard bortset fra skiven var væk og cdi undrer mig dog lidt da jeg kun har læst cdi giver ikke meget hastighed men med orginal cdi og pillet skive kører den ikke en dag over 35km/t max selv efter fuld gas i 10 km og med ubegrænset cdi er den oppe på 75kmt efter en 7-10 sekunder
Har dog endelig fundet en forhandler der kar kineser maskiner, men d etager 780kr for at stille ventiler så håber i kan hjælpe mig med noge af de problemmer