Søg Garagen Hej Gæst! Register

Skiftet til større cylle, tager ikke ordentligt fat?
#1
Hej BS, jeg har idag skiftet min 47mm malossi sport ud med en 47,6mm simonini cylle.

Jeg kører med en 21mm karbu og da jeg kørte med 47mm cylle havde jeg en dyse 92 i. Så forsøgte jeg at skifte til min 47,6mm simonini uden at dyse op, og det er ligesom om at den slet ikke tager ordentligt fat når man gir gas. Så prøvede jeg at dyse den op til 98, men jeg har stadig det samme problem.

Er der nogle der ved hvad der kan være galt?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Måske du skal dyse ned, hvis den ikke tager ordentlig fat? Hvad siger tændrøret? Har du rullet den til og indstillet koblingen?
Svar
#3
Den kører jo helt fint med min 47mm cylle, så ved ikke om det kan være rigtigt der skal være så stor forskel? Men lidt hjælp angående det med koblingen, hvad mener du der?

Og til det med at dyse den ned så ville jeg da mene at hvis den kører fint med en 92 til 47mm så skal den vel enten være samme størrelse eller større hvis jeg også sætter en større cylle på?
Svar
#4
emil575 Skrev:Den kører jo helt fint med min 47mm cylle, så ved ikke om det kan være rigtigt der skal være så stor forskel? Men lidt hjælp angående det med koblingen, hvad mener du der?

Og til det med at dyse den ned så ville jeg da mene at hvis den kører fint med en 92 til 47mm så skal den vel enten være samme størrelse eller større hvis jeg også sætter en større cylle på?
Bare en tanke. Kan der være forskel hvis skyllekanaler er udformet den mindste smule anderledes? Ellers kan der måske være andre små detaljer der gør sig gældende.

Så kan det jo i givet fald godt være rigtigt at der skal dyses ned istedet.
Med venlig hilsen
Kenn
04´PGO T-Rex 110 (MC)
Svar
#5
Hmm du kan have ret, jeg vil prøve det imorgen Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hejsa..

For mig lyder det lidt som om at din luftskrue, ik er indstillet ordenligt. Du har vel ik bare skiftet over, i troen om at du ik skulle justere din karburator om..
Jeg tror nu ik det er et koblingsproblem.
Selv hvis man "bare" skifter rullevægt, kan det være at den skal justeres om.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#7
Har lige set at det tilmed heller ik er samme mærke, så du skal med stor sandsynlighed justeret forfra.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#8
Der skal indstilles helt forfra. Og med koblingen mener jeg at enten remmen fedter, eller den kobler for tidligt/forsent.
Svar
#9
Hejsa...

Som jeg læser det, er vi slet ik nede ved koblingen, men at den ik reagere ordenligt når han giver gas.

Han skriver i starten.Den tager ik ordenlig fat når jeg giver gas, så jeg har prøvet at dyse op fra 92 til 98 men det har i hjulpet.
Derfor læser jeg det ik som et koblings problem, men mere som om at den ik tager gassen.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: